Fòbia
Bones, tinc 17 anys i tinc por a saber quan peso. Pot semblar una tonteria però quan em poso davant la bàscula per saber el meu pes, no puc. Tinc por a saber quin és el resultat tot i que sóc conscient que tan sols és un número.
Però no tinc cap complexa, únicament tinc por perquè fa molt que no em peso, i sé que al haver crescut pesaré molt més i si el resultat "no m'agrada" tinc por a caure en algun trastorn, ja que sóc algú amb tendència a caure-hi (un cop gairebé caic en anorèxia, però me'n vaig sortir a temps). És per això que no se com preparar-me a sigui quin sigui el resultat.
Moltes gràcies.
PD. Si us plau, que el teu consell no sigui dir-me "sols són números", perquè això ja ho se però no em treu les preocupacions.
Sara Bujalance

Hola eliabaumer! El millor que pots fer és, de moment, no pesar-te ni a casa, ni sola, sinó anar al metge i fer-ho allà. El metge et confirmarà si és un pes correcte i t'explicarà quina és l'evolució normal del pes al créixer i perquè es guanya pes durant l'adolescència. Pensa que durant l'adolescència, els òrgans del cos (cor, pulmons, ronyons, etc.) dupliquen el seu volum, de manera que pesen molt més. O sigui, el pes puja perquè l'adolescent es fa gran, no gras. És important que recordis això. I, per una altra banda, és important que parlis amb la teva gent, adults de confiança, com els pares, i amics sobre com et sents i aquesta por a pesar-te. Parlar-ho amb ells et farà bé i t'ajudarà a prevenir una anorèxia. I el que també pots fer, és parlar amb els pares i anar a veure a un psicòleg que t'ajudi a superar aquesta por. Molts petons!!