Urgent
Hola,
el q em passa es que fa uns dies que sento gelos de dos amigues que van molt juntes i de vegades em sento apartada. Les tres ens portem perfecte, i jo abans estava molt amb una i l'altre es va posar gelosa, ho vam parlar les dues i es va acabar. però ara sóc jo la que estic gelosa.
Fa molt poquet que ja ho hem arreglat, però si un altre dia tornés a sentir gelos que hauria de fer?
Es que jo no vull ser gelosa
Merci,
Sou els millors
InterPersonal

Bona tarda,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la teva consulta.
Pel que fa a la gelosia dir-te normalment apareix quan hi ha algun punt de desconfiança en la fidelitat de l'altra persona, o quan nosaltres ens sentim insegurs en algun aspecte. No sé quin és el teu cas, però el primer de tot és reconèixer-ho. Un cop tinguis detectada la situació, pots provar d'escriure-la o detallar-la mentalment, t'ajudarà a prendre perspectiva. En aquest punt és on pots analitzar què t'ha fet sentir així i quins motius tens per sentir-ho.
Un cop tinguis la situació ben explicada, serà moment que ho resolguis a través de l'assertivitat. L'assertivitat consisteix a expressar el què sentim i què volem sense ferir l'altra persona ni ser agressiu. Agafa les teves amigues, explica'ls com et sents i proposa alguna solució que et faci sentir millor. Veuràs que entre totes trobeu solucions! Abans ja heu resolt situacions similars, així que no tinc cap dubte que parlant anirà genial!
Molts ànims
www.consultajove.cat