Autoestima baixa?
Hola bona Tarda
Estic una mica nerviosa però la veritat és que crec que necessito algun concell. Crec que tinc l'autoestima baixa, per què em critico molt a mi mateixa i em sento molt sola. Se que tot axió va encadenat per què fa ara 1 any una amiga, o almenys així ho considerava em va deixar tirada. El cas es que sóc una persona molt tancada i em costa molt expresar els meus sentiments. Amb ella vaig acosenguir no tancar-me tant i explicar-li els meus problemes,jo sempre l'he ajudat però ella em va deixar tirada quan més necessitava ajuda per que van operar a la meva avia d'un tumor al cap. Quan la meva avia es va recuperar la soletat es va apoderar de mi. Reconec que la meva mare sempre ha sigut un gran reforç per a mi però ara (està separada) ha trobat parella i ja no em dedica el mateix temps (o el que penso que necessito), se que es normal, però es que cada vegada em sento més sola. Desde que em va passar aixó amb la meva amiga em costa encara més confiar els meus sentients, ja que penso que em defrauradan o que només em volen per resoldre els seus problemes. La meva pregunta, és què puc fer? A qui puc recurrir? Es pot aconseguir millorar la autoestima?
Moltes gràcies! Petonets
InterPersonal

Bona tarda Mirii,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per escriure'ns!
Entenem que no ho deus estar passant gens bé. L'autoestima és una part fonamental del nostre benestar i algunes vegades, especialment a l'adolescència, ens fa la "punyeta" i no ens deixa estar del tot bé. Millorar-la requereix el seu temps i hem d'aprendre a mantenir-la.
Et proposarem dos exercicis:
- Dos cops per setmana posa't davant del mirall i no marxis fins que trobis alguna cosa que t'agradi del teu cos (no val repetir!), ja sigui el cabell, el braç, la piga o una ungla! És important que de mica en mica vagis veient parts positives del teu cos.
- Dos cops per setmana (diferents dels altres) has de pensar en una cosa positiva de la teva personalitat, i tal com hem dit en el primer exercici, no val repetir!!
Veuràs com de mica en mica t'aniràs sentint millor!
Si veus que tu sola no te'n surts, demanar ajuda a un professional és una molt bona opció! Parla amb la teva mare amb tranquil·litat, exposa-li el que et passa i com et sents tal com ho has fet amb nosaltres. Busca el moment adequat per parlar amb ella i segur que et dona un cop de mà. Segur que agraeix que li expliquis que ara la necessites, possiblement no se'n adona que potser no està dedicant el temps que tu ara necessites, i encara que tu potser ara no ho vegis, segur que estarà molt i molt agraïda que hagis confiat amb ella i li ho hagis explicat.
Molts ànims!
www.consultajove.cat