Consell
Hola. Tinc masses coses al cap. Necessito aclarar certes coses de la meva vida, estic saturada:
- em sento fatal quan menjo, molt malament (no sé com treure'm aquest sentiment, perquè sé que això esdevindrà anorexia o alguna cosa d'aquestes
- sento la necessitat d'ajudar a tothom (vull fer que la meva família sigui com abans, que algunes de les meves amigues se sentin millor, etc)
- necessito saber què vull però NO SÉ què vull
- he perdut les ganes de tot, i tot el que em comprometo mai ho compleixo
Sobretot el primer punt, m'agradaria que m'ajudessis perquè em trobo en un pou molt gran que no en puc sortir jo sola.
Gràcies
InterPersonal

Hola laralara,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Tinc la sensació que tens moltes preocupacions al cap i que tens ganes de solucionar-les totes de cop. Em sap molt greu dir-te que això és molt difícil.
De totes maneres, sí que podríem trobar alguns trucs per cada situació. Et sembla?
- Pel què fa al menjar, procura menjar sa i a poc a poc. no facis abusos. Recorda que necessites alimentar-te bé per tenir un cos sa. El nostre cos ens ha d'acompanyar la resta de la nostra vida, així que és millor que el cuidem i procurem que tingui l'energia suficient! Intenta disfrutar de tots els àpats. Fes-los a consciència (és una necessitat vital, però també un plaer). Si veus que la teva preocupació va a més, parla'n amb els teus pares.
- Sovint quan ajudem a les persones del nostre entorn ens sentim molt reconfortades i això fa que volguem ajudar-les encara més. Està molt bé ajudar als altres, però a vegades una bona manera d'ajudar-los és deixar que se'n surtin sols. Ningú és imprescindible (només per un mateix). Així que quan notis que se t'estan descarregant les piles, posa una mica de distància i deixa que la persona resolgui el seu problema.
- Saber el què un vol és un camí llarg i sovint mai s'arriba al final. És bo tenir aquesta inquietud perquè ens ajuda a créixer com a persones. Agafa-t'ho en calma. Tot just comences el camí, ja veuràs per on et porta. Confia en tu.
- Potser hauràs de deixar de comprometre't, no? Si més no, intenta comprometre't únicament amb una cosa. Amb res més. Procura fer coses que t'agradin i disfrutar-les. Estigues amb les teves amigues, amb la teva família i amb tu mateixa. Descobreix-te.
Una abraçada bonica
www.consultajove.cat