~La meva millor amiga no respecta el meu desig~
Hola! Necessito consell o quelcom que em pugui ajudar o entendre el que em passa.
En dues setmanes és el meu aniversari dels 18 anys, mai he celebrat el meu aniversari des dels 12 tot i que a tots els meus amics els han fet festes sorpresa i tot on jo he participat. Aquest any m'ha dit la meva millor amiga que hem de fer una festa per celebrar els 18, em diu que el dia d'aniversari és per estar amb els amics i ni amb el novio. Però jo no estic d'acord. Aquell dia faré realitat un dels meus somnis que he pogut anar aconseguint sense el suport de ningú, faré una aparició a un programa de ràdio que segueixo des de fa temps.
La meva millor amiga sap que m'encanta aquest programa i em sóc super fan, però segueix pensant que no hauria d'anar per celebrar l'aniversari. Jo ho sento molt pels meus amics però no vull celebrar el meu aniversari així. Em fa ràbia que en tota la nostra amistat mai hagi volgut fer res amb mi pel meu aniversari i que ara que en faig 18 i puc fer quelcom especial per mi mateixa ho vegi així. No ho trobo just.
El pitjor és que ja espera que si no ho faig al dia, que quedi amb els amics i faci alguna cosa, i em fa sentir obligada a celebrar un aniversari que no vull celebrar. Per mi un aniversari no té res d'especial, és un dia que es fa servir com a excusa per celebrar alguna cosa però no necessàriament s'hauria de fer. Ja no m'agrada, no és especial per mi.
Però... alhora em pregunto perquè estic tant... distant en fer anys, no em preocupen els 18 i ser major d'edat, però no sé... és com si no volgués fer res per la meva millor amiga... però em sento tant obligada a tot amb ella... i per més que li dic és com si no ho entengués... no sé, tenim concepcions i valors massa diferents en les coses importants però en qualsevol xorrada coincidim gairebé simultàniament...
Com m'ho hauria de prendre?
InterPersonal

Hola Camps de cotó,
Crec que tu tens molt clar com vols celebrar el teu aniversari, oi? Doncs endavant!
Les opinions de la gent del nostre entorn ens poden orientar i ajudar, però en el fons qui ha de decidir com volem viure som nosaltres mateixos, assumint les conseqüències.
Si tu vols anar a aquest programa de ràdio, li has de fer saber a la teva amiga. Mostra't decidida i convençuda en la teva decisió i ho haurà de respectar.
Entenc que et faci mal aquesta diferència d'opinió amb la teva amiga, però les relacions d'amistat també canvien i evolucionen amb nosaltres, de manera que poden fer-se més intenses, més distants o fins i tot inexistents en diferents moments vitals. Potser ara no sou tan compatibles com abans, o només en temes concrets. Ho haureu d'anar veient.
Una abraçada bonica
i per molts anys!!!
Laia Sala
www.consultajove.cat