Divorci
Hola!! Volia demanar consell sobre un tema, el qual el meu novio ho està passant molt malament i no sé com ajudar-lo, us comento:
Els pares del meu novio s'estan divorciant (des de ja fa temps) perquè un d'ells va ser infidel a l'altre. La cosa és que (tot i que els divorcis porten el seu temps) la mare d'ell no hi ha manera en què es posi d'acord per acordar les parts corresponents que pertoquen a cadascú pel divorci, i ell ho està passant molt malament ja que cada dos per tres té mogudes amb la seva mare ja que ella a la mínima s'enfada o es fa la víctima per cridar l'atenció, mentre que e mue novio intenta no seguir la discussió i passa per no discutir més, el problema és que és impossible raonar amb la seva mare i fer-li entendre lo malament que ho està passant per culpa del divorci, ja que això li està repercutint en altres coses de la seva vida com els amics, els estudis, amb mi... entre altres coses. El cas és que tampoc pot fer més que esperar ja que de qui poc cumplirà els 18 anys, però no pot seguir així, sempre està deprimit i li agafen "baixons". No sé com ajudar-lo ni com aconsellar-lo en un tema tan delicat, tampoc tinc medis ni recursos pals que recurrir i no sé que fer.
Us agraïria que em donguéssiu algun consell o opinió i gràcies per la vostra atenció.
InterPersonal

Hola Ana,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
El cert és que el teu xicot està passant per un moment força delicat. La separació o divorci d'uns pares no és una situació fàcil per un fill, i és possible que passi per tot un període d'adaptació.
Això vol dir que segurament tindrà dies més bons i més dolents, que estarà trist, nostàlgic o enfadat. Fins i tot alguns dies pot semblar que ja està "superat". És important que li donis suport, que estiguis al seu costat i que l'escoltis. No intentis ajudar-lo ni aconsellar-lo ni ficar-te amb la seva mare, perquè és un tema de la seva família i en podries sortir perjudicada. El teu paper és simplement el de recolzament.
Tingues paciència i veuràs com mica en mica les coses s'aniran recol·locant.
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat