Necessito ajuda pel meu nòvio...
Doncs que fa poc he conegut a un noi i hem estat molt amics i al final hem acabat sortint. El que passa és que des de que va morir el seu avi està molt deprimit; sempre plora quan està sol a casa, ell mateix es convenç de que no val per res, de que és un inútil i aquestes coses... no sé que fer... Jo ja li dic que no és veritat, que no s'ha de menysprear ni això però no em fa cas. Què puc fer?
InterPersonal

Hola Mercè!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per consultar-nos!
Segurament el teu novio està passant pel que anomenem procés de dol. Cada persona viu de manera diferent la mort i la magnitud de la reacció emocional produïda per la pèrdua depèn de la relació que es tenia amb aquesta persona i què significava per ell. En aquest procés se sol passar per un seguit d'etapes on la tristesa forma part d'aquest procés.
Sabem que voler ajudar algú que veiem trist i que no podem fer res per millorar el seu estat d'ànim crea frustració i preocupació. Però segur que ho estàs fent molt bé. Estigues al seu costat, dóna-li el suport i espai que et demani. Però si veus que no millora i que la cosa cada cop va a pitjor, et recomanem que parlis amb algun adult (el seu pare o la seva mare) per tal de buscar ajuda professional per acompanyar-lo en aquests moments que per ell estan sent tan complicats.
Una abraçada a tots dos i molts ànims Mercè!
Mariona Busto
www.consultajove.cat