neccesssito ajuda!! urgent
bueno començem mai m'havia interessat per fer una consulta pero ara mateix es urgent.Trobo que mmolta gent s'esta allunyant de m perque diiuen que sóc una borde i mentidera bueno, i tambe tinc les amigues aprofitades que venen quan ho necessiten... Despres tinc problemes amb una nena perque a ella li agrada el mateix nen que jo i ella li va dir a la caa i jo no l he dit a ningu encara que ella ho sospita i m'insulta el diu paraulotes com pu***, gua***... Pero jo no vull perdre el nen pero tampoc vulll perdre la meva amigua i tinc un cacao i no se que fer, em podrieu ajudar?
Despres m'agradaria canviar el meu caracter soc un a persona vastant arrogant, egoista, prepotent i contestona m'agradaria canviar l caracter pero no se com :/ em podrieu ajuda a canvia fen algo..?
InterPersonal

Hola Mareta!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per utilitzar el consultori!
Anem per parts. Podries fer una llista de les coses que no t'agraden del teu caràcter? Un cop la tinguis escriu al costat quines coses creus que podries fer per tal de canviar-les. Per exemple:
- Em considero una persona "contestona". Què puc fer per no ser-ho? Quan vegi que estic a punt d'explotar amb una mala contestació, comptaré fins a 10 i respondré de manera tranquil·la.
Si fas aquest petit exercici podràs anar treballant aquests aspectes que no t'agraden i que vols modificar. Veuràs que canviant petites coses et sentiràs millor i les coses t'aniran més bé. Prova-ho!
Pel que fa al noi que t'agrada, no podem fer res perquè deixi d'agradar-li a la teva amiga, però NO pots permetre que ningú, sota cap circumstància t'insulti o et falti al respecte. Parla amb ella i no acceptis desqualificacions ni et posis al seu nivell. Si realment sou amigues heu de saber gestionar des del respecte el que us passi.
Per altra banda, interessa't per les aficions del noi que t'agrada, per les coses que fa, etc. d'aquesta manera millorareu la vostra relació d'amistat i qui sap si més endavant ell també es fixa en tu! :)
Esperem haver-te pogut donar un cop de mà! Molts ànims i endavant!
Una abraçada,
Mariona Busto
www.consultajove.cat