Help!
Holaa! En anònim siusplau...
Resulta que ja fa una setmana o poraii vaig enviar una consulta, sense paraules despectives ni res, I no l'heu publicat encara, però bno es igual... ara la meva consulta es diferent.
Resulta que toco un instrument I vaig a musica però m'estic començant a cansar del tema... No tinc temps per tocar gaire I s'em comença a fer aburrit. Apart, I el més important, és que a música hi vaig amb unes noies que eren amigues meves però em vaig distanciar perquè em deixaven de banda I continuo anant amb elles a música. Se'm fa molt incòmode! Amb elles ara intento tenir una relació de companyes I prou però és tot molt forçat I sempre que vaig a musica no em sento a gust. Penso que fer una cosa que ho passo malament no val la pena però als meus pares els hi sabrà greu que vulgui deixar l'instrument, encara que el toqués una mica a casa... Que creus que em podria ajudar? A més, si pots, m'agradaria que em diguessis algun consell per no sentir-me tant incòmoda quan estic a música.
Una altra cosa... (sento el lio:$) Abans d'anar a música em quedo a dinar amb alguns de classe, però les meves amigues actuals no hi son. Llavors sempre em quedo callada I apartada de la conversa perquè no sé com participar sense sentir-me incòmoda. Els nois es porten molt més amb el meu antic grup, així que tampoc em donen conversa ells. Solament quan vaig a marxar em diuen que si perquè no dic res I jo em sento malameent.
I per últim de tot, m'agradaria algun petit consell per poder ser més jo mateixa a classe. Sempre quedo com la tranquila I seria però quan estic amb gent que m'importa de veritat tot canvia I sembla que estigui boja hi tot!
InterPersonal

Hola! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Pel tema de música, cal que t'aturis a valorar si realment és l'instrument o les amigues el motiu principal. Tocar un instrument és molt agraït i la música és útil per moltes coses. Si és per els amigues, més que deixar la música et diría que és més útil intentar afrontar la situació de manera diferent. Quan vagis a música una bona estratègia és que dirigeixis al teva atenció en l'instrument i el solfeig, en el que fas allà, i tot i ser educada amb les teves companyes,centra't en disfrutar del que aprèns allà! Per ser més tu mateixa i participar en les converses, recorda què fas amb gent amb qui tens confiança i tot i la incomoditat i la por, cal fer-ho. Fes petits passos primer, comença per coses que no et costin tan: com fer petits comentaris enmig d'una conversa, digues el que penses tu, digues hola amb veu alegre, demana a algu com està o com li ha anat l'exàmen, etc. Petites coses per afrontar-te a la teva incomoditat. No hiha més remei que llençar-te a la piscina! Ser valent no vol dir no tenir por, vol dir que tot i la por ho facis! Endavant!! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk.Elisabet Aulet Psicòloga