No sé que fer.
Hola!
Tinc 14 anys i vaig a tercer de l'ESO,sóc una persona que sempre s'atabala i es preocupa massa amb algunes coses, però últimament ho estic mes i em comença a afectar perquè tinc un probelma amb una amiga, estic molt atabalada amb el col·le, els deures, exàmens etc. La majoria de les vegades estic trista. Tampoc em sento be amb mi mateixa físicament perquè hi ha algunes coses que m'agradaria canviar de mi mateixa però em costa moltíssim i no tinc tanta força com per fer-ho i això em dóna molta rabia. M'agradaria que em donéssiu consell per saber que fer o com poder portar-ho millor.
Moltes Gràcies!! :*
InterPersonal

Bona tarda,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la teva consulta.
Pel que fa a l'angoixa pels exàmens, els deures, etc. pots mirar de fer alguna tècnica que t'ajudi a organitzar-te, com per exemple fer-te horaris per planificar bé com organitzar-te la feina. Si tot i així et sents encara molt atabalada parla amb algun professor a qui li tinguis confiança per explicar-li com et sents. Segur que ell et pot orientar i donar-te molts recursos que et puguin ajudar en aquest aspecte.
Pel que fa a la teva amiga, no expliques exactament que és el que ha passat, però el millor que pots fer és parlar amb ella. Explica-li com et sents, intenteu solucionar el problema. Com a bones amigues és el millor que podeu fer. De vegades costa, però una bona solució sempre passa per tenir una bona conversa.
Molts ànims!
www.consultajove.cat