No m'entenen
Hola bon dia,
ultimament, el millor lloc on puc estar es la meva habitació. Els meus pares porten donant-me la tabarra fa un bon temps dient-me que he de sortir de l'habitació, que no faig vida a casa, que em troben a faltar, que volen que fem coses junts... El que passa es que, a veure, jo els entenc, però el problema es que no trobo res que a tots ens agradi: a mi no m'agrada anar a la muntanya amb la familia, i a la meva familia no li agraden les coses que jo faig. I a mi ja m'agradaría fer coses amb la familia, pero no podem fer res en comu. Jo em tanco a la habitació a jugar a videojocs amb amics per skype, veure series i animes, dibuixar, veure youtubers, o simplement passar la estona. El problema es que la meva familia no m'enten.
Que puc fer per que entenguin que la meva habitació es el meu paraís? Que creus que podem fer tots junts en familia?
Mersiiiiiiii
InterPersonal

Bona tarda,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la teva consulta.
És normal que en segons quines etapes de la vida ens costi trobar aficions en comú amb els nostres pares. Que ens costi trobar coses que ens agradin a tots. De vegades el secret estar a buscar un terme mitjà. I si aquest no és possible potser el que hem de fer és cedir una mica per les dues parts. Potser un cap de setmana podeu fer una activitat que escullin ells, amb la condició que el proper cap de setmana l'activitat l'escullis tu. Segur que si en parleu, podeu trobar la manera de fer coses junts sense que una de les dues parts hagi de renunciar 100% al que li agrada.
És normal que els teus pares vulguin passar temps amb tu, podria ser que si dediqueu una petita estona els caps de setmana a fer activitats junts, després no els molesti tant que et tanquis unes hores a l'habitació i et dediquis a les coses que t'agraden. Segurament la clau està a trobar l'equilibri. Parla amb ells, de vegades la millor manera per fer-nos entendre és tenir una bona conversa en la qual puguem expressar el que sentim amb calma, sense discutir...
Molts ànims!
www.consultajove.cat