consell
Hola! Soc una noia de 16 anys i voldria demanar consell. Desde fa uns anys, he estat molt acomplexada pel meu físic: odiava mirar-me al mirrall i estava obsesionada pel meu pes quan ja estava prima, però m'he adonat de què no podiia seguir així perquè no acabaria bé i que el físic no ho és tot, però igualment segueixo tenint la autoestima baixa i inseguretat.Soc una noia sensible, m'afecten les coses molt i el que sento m'ho guardo per mi i arriba un moment en què no puc més i ho passo fatal. Últimament, m'està tornant a passar: em sento allunyada dels meus amics perquè em vaig "picar" amb una d'elles i em dóna la sensacio que els importa més ella i em sento com sola, estic trista, estressada, sento que no serveixo per res,torno a sentir-me acomplexada,etc..., altres vegades m'ha passat coses semblants, i he acabat tenint ansietat i ho he passat molt malament. El metge em va recomanar que no m'havia de prendre les coses amb tanta intensitat, però no ho aconsegueixo, i ma mare a què he d'aprendre a passar de les coses i ho he intentat però soc incaç, tard o d'hora m'afectarà. I no vull venir-me a baix perquè he començat aquest curs amb molta força i amb una actitud positiva i feliç. Què puc fer per millorar la meva autoestima? I per no prendre'm les coses amb tanta intensitat i no passar-ho malament?Gràcies!:*
InterPersonal

Hola! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Et felicito per aquest canvi d'actitud en el nou curs. Per millorar la teva autoestima, pots fer un quadre amb els àrees de la teva vida importants: amics i amigues, família, estudis, hobbies, moments per tu mateixa, etc; i valores quina puntuació de 0 a 10 té cada àrea. Llavors, mires què pots anar fent dia a dia per poder-te sentir més satisfeta a cada àrea. Per no prendre't les coses amb tanta intensitat has de poder valorar realment la importància que té cada situació: això que m'ha passat té una importància de 3 de 6 o de 10 i no donar més importància de la que es mereix a un fet. Mira també de disfreure't quan estiguis molt rpeocupada, epr exemple , anant a córrer o ballar o cantar, etc. Frenar els pensaments negatius i dir-els-hi prous t'ajudarà a mantenir la ment positiva. Endavant, la força està en tu! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk:ELisabet Aulet Psicòloga