es molt fort.
Un dia a classe, una nena va preguntar,"una gorda pot ser anorèxica?" Ami aquesta frase em va quedar molt. Jo si estic gorda, i no menjo el que hauria de menjar, o això diuen, pero sé que u va dir per mi. La pregunta es: Una gorda pot ser anorèxica?
Gràcies!
Sara Bujalance

Hola lulii15! Sí, una persona amb un pes normal, o fins i tot amb sobrepes o obesitat, pot patir anorèxia. L'anorexia consisteix en una malaltia en la que la persona s'obsessiona de manera malaltissa en aprimar, i degut a aquesta obsessió fa restricció alimentària. Algunes persones potser sí aprimen degut a la restricció, però altres persones no aprimaran tot i fer restricció perquè hi ha altres factors que eviten que aprimin com, per exemple, la genètica. Hi ha persones amb tendència genètica a estar en sobrepes i tot i intentar aprimar poden no aconseguir-ho. A més, la restricció alimentària porta, a mig/llarg plaç a engreixar més fàcilment perquè el cos es defensa de la manca d'aliments (o sigui, de la manca d'energia), fent més reserves de greixos (o sigui, més reserves d'energia). Però el més important de la persona que té anorèxia és que pateix moltíssim, i a mida que va passant el temps cada cop és pitjor, així que si creus que pots estar patint anorèxia és molt important que parlis amb els pares per tal de que t'ajudin com necessites. Molts petons!!