ajuda20/12
hola adolescents!
sempre m'ha agradat molt el tema de comptar calories i tot aixo i pot semblar q pel fet estigi super prima i tal pero tot al contar. peso com 55kg i medeixo 1'60 fa poqet q he fet 14 anys. els dolsos mencanten pero menjo molta fruita i verdura. per berenar sempre itnc moltisima gana i vaig picant xocolata o filipinos o tot el q em trobi i vinga cap dins. despres em sento super fatal pero mai e provat de vomitaru per por. a vegades tambe si tinc gana bec moltisima aigu o abuso de cocacola light i xiclets perque aixi em pasa la gana.
em veig super grassa perque totes les meves amigues son super primes i faig una talla40 de pantalons.
sisusplu contesteume i moltes gracies per ajudarnos a totes els que us fem aqetes consultes.
Sara Bujalance

Hola Twentytwoo! Primer de tot, el teu pes està bé i una talla 40 és una talla normal, més aviat petita, així que no necessites aprimar res, ja que si aprimes podries tenir problemes de salut. I encara menys res de vomitar. El vòmit no aprima i és molt perjudicial per a la salut. I tampoc cal que vagis contant calories perquè els aliments van molt més enllà de les calories i engreixen més o menys no només en funció de les calories que porten, sinó que també ho fan en funció d'altres components com la proporció de greix, sucre, etc. Per assegurar-te un bon pes només cal que mengis equilibrat (com diu la piràmide alimentària) i que facis esport de manera habitual. A part d'això no cal que facis res més perquè res més funciona. I molt important també, per evitar patir gana entre àpats i acabar "picotejant" és important fer 5 àpats diaris (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda. Els complementaris poden ser una peça de fruita, per exemple). Els àpats principals fes-los bé, sense quedar-te amb gana, ja que si no els fas prou complets, després t'agafarà gana entre hores i "picaràs", de manera que al final és més fàcil engreixar. Tot i així, recorda que galetes, dolços, etc. són aliments que podem menjar de tant en tant perfectament, el que no és recomanable és menjar-los de forma excessiva. Molts petons!!