Suicidi
Hola, no se si tinc un problema, pero des de fa temps que estic pensant massa en el suicidi... Tot ha cambiat de cop. Abans tenia alta autoestima pero aixo ha anat cambiant, ara em veig grassa i em trobo molt lletja. No tinc emocio a la vida, ni hi ha algu que em recordi que soc guapa. Crec que soc una pena de persona i que la gent no em veu guapa. Soc baixeta mideixo 1'51 i ho odio, per que les meves amigues son altes, amb les cames llargues i guapissimes. Sento vergonya de mi mateixa i envidia quan estic amb elles. A vegades tinc atacs d'ansietat i em preocupo molt del que em diguin...
Odio relacionarme amb les persones per el por que diguin de mi, odio les meves cames, el meu cos,la meva cara... Tot!
El pitjor de tot es que a vegades estic molt be, ric amb els amics, faig bromes i tot aixo pero per qualsevol cosa torno a caure al mateix i em torno a sentir malament una altra vegada...
Necessito ajuda siusplau.
InterPersonal

Hola Julia,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenc com et sents, no és fàcil sentir-se bé amb un mateix i molt sovint apreixen els dubtes i la por de ser jutjat. Sovint sentim que els altres ens estan avaluant constantment i no és veritat. Estic segura que tens moltes coses fantàstiques, però cal que les sàpigues veure!
Fem un experiment: posa't cada dia davant del mirall no marxis fins que trobis una part del teu cos que t'agradi. Tan me fa quina sigui, però cal que sigui una diferent cada vegada! M'és igual si és un peu, el melic o una pestanya, però troba-la!! (si vols pots portar un petit diari on vagis apuntant quines parts t'agraden i el motiu)
Pel què fa als amics, procura disfrutar de les estones en què et sents bé i a gust, que sembla que també n'hi ha, oi? I quan tinguis un mal dia, recorda't que només és això: un mal dia. Repeteix-t'ho i deixa que passi.... veuràs que la intensitat serà molt menor.
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat