AJUDA!
Hola, sóc una noia i necessito ajuda ja!
Tinc catorze anys, i estic aterrada pel tema novio.
Hi ha un noi que crec que m'abrada però no estic segura (això també és un dels problemes :( ) i quan ens molavem els dos em vaa demanar x sortir, jo li vaig dir que sí, però vaig estar molt incòmoda amés és un noi q no va a la meva classe, és un any més petit i no tenim gaire confiança. Així q al dia següent li vaig dir q necessitava tallar-ho abans de q fos més gros xq no em sentia b i em faria massa vergonya quedar i etc…
Ames ell ja sa liat varius cops i jo cap ni me fet cap peto i ell si, ijo crec q si sortis am ell em presionaia bastant xq ens liesim o ens fessim petons.
Vamos q li vaig dir q no, però ell continua instin d q encara li agrado i molt.
((( Una cosa encontra es q li va demanar a una coneguda q fes veure q era la sava novia x fer enveja a una altra tia q no era jo i q ames si volia es podien liar, jo el vaig perdonar, pero me n'ha clavat una altra, i és q despres d dirme q no em podia oblidar i li agradava massa, li va dir el mateix a una d les meves millors amigues, ella mu va explicar i li va dir al noi: li acabes d dir aixo a ella i ara mu diius amii? pero ell li va dir q havia sigut un amic, jo no se q creure i desde q em vaig enterar daixo pos sudo dell pel wats.)))
Però cada vegada q el veig sento algo i m'agrada q sigui a alguns llocs quan jo tb hi soc….
Els problemes q he de resoldre són:
1- M'agrada aquest tio?
2-Q em passa amb lo de volguer sortir? tinc 14 anys xo crec q es massa d'hora x sortir am algu, xq no durara x semrpe i llavors no serveix d res.
3- q faig am la vergonya?? ni tan sols parlo ala cara am el noi dabans :(((
graciees
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Trobo que has fet molt ben fet! Si no et senties preparada per estar amb aquest noi, és bo que ho hagis pogut parar. Les relacions ens fan estar bé amb nosaltres mateixos, per tant, si sentim que estem incòmodes o que ens poden forçar a fer coses que no volem.... val més que les tallem, no creus?
Pel què m'expliques, estas molt decepcionada amb aquest noi. Sembla que ja no et creus el que et diu i no saps en què confiar. Fes cas d'aquesta intuïció, sovint el nostre cos és molt savi i ens avisa dels "perills".
Dóna't un espai per poder estar amb tu mateixa, per fer les coses que t'agraden i també per decidir mentalment què t'agradaria d'una parella. És a dir, quines coses ha de fer, com ha de ser ell i com t'has de sentir tu quan estiguis amb ell. Segurament t'ajudarà a destriar el tipus de persona que vols al teu costat. ;)
Recorda que tu també tens dret a decidir qui t'agrada, qui no t'agrada i en quin moment vols iniciar alguna relació amb algú, d'acord? No ho oblidis!
Una abraçada
www.consultajove.cat