Mares pel mig
Hola,
Acabo de fer els 18 anys i porto gairebé un amb el meu novio, entre nosaltres tot va molt bé. Però arriba un moment que estic cansada, estic cansada de soportar la seva mare. És molt bona persona, això no ho nego, però estic farta de que es fiqui dins la meva vida i en la relació que tinc amb el seu fill.
per exemple, li té prohibit fer-ho i sempre l'està controlant, si en quedem sols a casa, va trucant de tant en tant per saber que fem, és horroròs. I el que també em fot molt és que si anem a fer una volta junts, més de la meitat de les vegades la seva mare se'ns acopla.
L'altre dia em va fer preguntes davant de tota la seva familia que em van fer sentir incòmoda (tu et voldràs casar amb el meu fill? Voldràs tenir fills?...)
Necessito consells per continuar endavant amb això perque amb el meu novio va tot genial, però això em supera i acaba afectant-nos a nosaltres. El meu novio ho sap perfectament però és massa bon noi i no li vol dir res a la seva mare, i jo no sé com dir-li sense ofendre que no puc més.
Siusplau, necessito que m'ajudeu. Gracies!
InterPersonal

Hola anonimus,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
És difícil quan en una relació de dues persones hi apareix una tercera. És important que parlis amb la teva parella i li demanis que posi algun límit a la seva mare.
Penseu que als pares se'ls fa molt difícil veure com creixen els seus fills i sovint cal que hi hagi una adaptació entre pares i fills en aquest procés de separació. La teva parella ha d'assumir la seva part de responsabilitat i mica en mica demanar a la seva mare que us deixi els espais d'intimitat que necessiteu.
Espero que amb paciència i constància aconseguiu els moments necessaris per anar gaudint de la vostra intimitat com a parella.
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat