Conells
Hola, m'agradaria que m'ajudéssiu amb tres coses:
1- Estic a la corda fluixa de compensar amb anorexia i bulímia, però osigui és temporal, unes setmanes em sento fatal i deixo de menjar i altres menjo normal i més de lo normal i ho intento vomitar (encara que mai he arribat al vòmit) i vull que m'ajudeu a aturar-me i a aconseguir tornar a ser feliç, perquè crec que encara estic a temps.
2- Em vaig estar auto-lesionant fa un temps, i aquest dissabte i vaig tornar i noto que, encara que ara mateix no ho he tornat a fer i m'hi he compromès, presento que ho tonaré a fer perquè no ho podré evitar perquè és algo que a vegades necessites,saps. Què puc fer per aturar també això?
3- Visc en un poble molt petit, els meus amics son els mateixos de sempre i necessito conèixer gent de veritat, consells siusplau!!
Moltes gràcies!!
Elena Crespi

Hola Laralara!
Primer de tot, gràcies per la confiança.
Disculpa el retard en la resposta.
T'explico: tant pel tema de l'alimentació com pel tema de les autolesions, el que sol passar és que per calmar una angoixa immediata es fa un acte d'aquest tipus però la meva pregunta és: realment t'ajuda a resoldre el que realment et preocupa?
Fent petites coses a curt plaç per calmar una angoixa aparent de manera ràpida el que acaba succeïnt és que l'agoixa, enlloc de disminuir, encara creix més. Per tant, el tema alimentari i les autolesions el que acaben fent és incrementar encara més els motius que tens per estar malament.
Per tant, t'aconsello que:
1. Pel tema alimentari parlis amb la Sara Bujalance del consultori d'alimentació o busquis algú que t'assessori a portar una bona dieta. També t'aconsello que busquis algun lloc on puguis aprendre a fer quelcom de relaxació per intentar frenar aquests moments d'angoixa que pots tenir.
2. Pel tema autolesions també et recomano que puguis buscar quelcom que t'ajudi a baixar l'angoixa de manera més eficaç: fer esport, córrer, anar al gimnàs, ballar, cantar, cridar... però les lesions no t'ajuden de manera eficaç a estar millor.
3. Per a conèixer nova gent et recomano que intentis trobar persones en algun entorn que et resulti còmode per a tu. Què t'agrada? caminar? doncs ves a un centre excursionista. La música? doncs apuntat' algun curs sobre aquesta temàtica, etc. Així conexeràs gent interessada en les mateixes coses que tu!
Una abraçada i cuida't molt. Tu ets l'única que et pots cuidar com et mereixes, i t'ho mereixes!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat