menjar
hola, tinc un problema amb el menjar des de molt petita, es tracta de que mai m'han ensenyat a menjar correctament, es a dir, no menjo mai verdures i fruites gairebe poques. Les verdures sempre m'han fet fastig sempre acabo vomitant-les i les fruites menjo porques i poc variades. Les verdures nomes les prenc en pure molt de tant en tant, potser una vegada cada mes... No m'agrada provar menjars nous sempre menjo el mateix i tinc por de que al meu cos li faltin vitamines, ferro, calçi etc. tinc por que de per culpa de menjar malament el meu cos no es desenvolupi be o alguna cosa així...
em pots recomanar alguna cosa per saber si això em pot afectar en la meva etapa de adolescencia?
moltes gracies, una abraçada!
Sara Bujalance

Hola! La veritat és que és molt important que mengis bé, variat, equilibrat i incloent fruites i verdures, ja que això és fonamental per a que tinguis una bona salut i creixis bé. Si no menges equilibrat, el teu cos pot patir dèficits nutricionals i la teva salut es pot veure perjudicada. Per això és molt important que facis un esforç i vagis incloent fruites i verdures progressivament a la teva dieta. L'alimentació és un hàbit, i els hàbits es poden modificar. Canviar els hàbits pot no ser fàcil, però amb esforç i constància es pot aconseguir. Pensa que existeix una gran varietat de fruites i verdures, i la forma de cuinar-les i menjar-les també pot ser molt variada, així que explora, experimenta i intenta anar afegint-les en el teu dia a dia. Comença amb racions petites i ves augmentant a mida que t'hi vagis acostumant. Molts petons!!