[POR A DORMIR] URGENT
Hola,
Resulta que quan era petita tenia terrors nocturns, d'aquells que em despertava cridant i ni sabia per què. Però es va solucionar perquè em vaig canviar de llit.
Ara, em torna a venir. No terrors, que són molt pitjors, sinó malsons. I és que TINC POR A DORMIR. Tinc por a tenir malsons perquè ho passo fatal, perquè qui sap si allò pot augmentar fins a convertir-se en un terror. Però també em fan por els somnis bons, perquè tot és massa real, massa bonic i m'aixeco i el món se'm cau a sobre.
M'agrada un noi i una "amiga" meva que no em cau gens bé, es vol liar amb ell (sap que jo estic penjada i tal). Doncs no paro de tenir malsons sobre que ells dos es lien i tinc por a dormir. No dormo bé, arribo molt cansada al cole. Necessito ajuda.
InterPersonal

Hola AdolescentEnamorada!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
A vegades les pors poden convertir-se en irracionals i passar a ser una fòbia. Les fòbies generen molt malestar a les persones que les pateixen. El que et recomanem és que abans d'anar a dormir facis un seguit de coses que afavoreixen el son, com per exemple: sopar suau i no prendre begudes estimulants, no miris pel·lícules que et generin por o que t'activin massa, fes alguns exercicis de relaxació o respiració abans d'anar a dormir, escolta música relaxant, llegeix, deixa algun llum encès... Totes aquestes petites coses et faran estar més tranquil·la i relaxada, fet que t'ajudarà a conciliar el son.
Si veus que la cosa no millora, demana ajuda als teus pares, ja que la falta de descans pot ocasionar-te irritabilitat, canvis d'humor, que et costi concentrar-te o estar atenta a classe, que baixi el teu rendiment escolar, entre d'altres coses. És molt important tenir un son reparador i que puguis dormir tranquil·la i sense pors.
Esperem haver-te ajudat! Una abraçada i molt ànims!
Mariona Busto
www.consultajove.cat