Ballet...
No se si aquesta consulta va aquí, però m'estic posant molt nerviosa... Faig ballet i jazz a una escola de dansa petita del meu poble (no m'importaria deixar el jazz si amb això pogues fer més ballet). El cas es que la meva professora de ballet diu que tinc uns peus de ballarina preciosos i no li diu a ningú més. També diu que soc molt flexible i sempre m'està felicitant.El cas es que vull anar més allà, vull ser ballarina de ballet professional. A casa meva no som pobres, però tampoc rics. Sempre que els hi dic per anar a una escola millor hem diuen que no, perquè es un hobbie i no es poden permetre portar-me cada dia a Barcelona. Jo els hi vull dir que m'agradaria moltíssim ser professional, però ells es pensen que vull ser doctora, diuen que siguent ballarina no s'arriba a a cap lloc. En fi, no soc la típica nena que li explica tot als seus pares, sóc molt tencada. Algun cop que els hi he dit s'ho han pres a broma i s'han rigut de mi.
Que faig? Perdo si os dono molta feina però no se que fer, ni com els hi he de dir.
InterPersonal

Hola Anna!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Et recomanem que busquis un moment de tranquil·litat per parlar amb els teus pares, perquè els hi puguis explicar les teves inquietuds amb el ballet i el teu futur professional. No seria incompatible el ballet amb els estudis, això els hi has d'explicar, perquè potser és el que els fa patir. Pensa que normalment els pares volen el millor pels seus fills i és important tenir en compte el seu punt de vista. Escolta les seves raons i exposa les teves amb convicció i tranquil·litat. Els hi pots ensenyar escoles de dansa on t'agradaria anar, pots proposar-los d'anar junts a preguntar els dubtes que tinguin, etc.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada ben forta i molta sort Anna!
Mariona Busto
www.consultajove.cat