---"Fòbia social"---
Hola, bueno, jo desde sempre he tingut com una mica de "fòbia social", el cas es que no puc anar sola pel carrer, em poso molt nerviosa i fins i tot m'entra ansietat. Vaig al psicòleg, pero no em serveix de gaire. Muns pares em diuen que tinc que sortir més i començar a moure'm jo sola i ser més independent, i ho intento, pero es que sóc incapaç d'anar al centre sola a comprar-me roba o alguna cosa (per exemple).
No sé que fer, em sento molt cohibida i vull ser més independent i poder sortir sola sense sentir-me extranya ni observada per la gent.
Gràcies.
InterPersonal

Hola Sadness,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
És possible que faci molt temps que tinguis aquesta timidesa a sobre, per tant, estàs molt acostumada a viure així, tot i que ja en comences a estar una mica farta, pel que veig. De totes maneres, hi ha moltíssima gent que prefereix anar a comprar acompanyada, per tant, tampoc és res estrany!
Potser abans de plantejar-te objectius tan gran com anar al centre a comprar-te roba, potser hauries de fer petits objectius, com per exemple: anar sola a classe o fer un petit encàrrec.
És important que ens marquem objectius petits i assumibles, perquè ens és més fàcil aconseguir-los i per tant mantenir la motivació!
De totes maneres, si vas a un psicòleg, comenta-li la teva situació i intenteu planificar junts alguns objectius, així com maneres de reduir l'ansietat. Confia en la seva professionalitat i veuràs com mica en mica et sentiràs més còmode!
Una abraçada!
www.consultajove.cat