Risc a la depressió. SIUSPLAUU!!
Hola adolescents,
ja us habia fet una consulta d'aquest tema, però no havieu arribat a temps y la meva mare ho ha descobert. El tema era que tinc novio, però si la meva mare ho sapigues no se com reaccionaria, i em fa molta por.
Aquesta era la consulta. El problema es que l'altre dia em vaig deixar el mòbil a la tauleta y ho va enchufar y li va sotir la conversa amb el nòvio y va començar a pensar qui era. M'ho ha preguntat y m'he inventat una trola però crec que sospita de que li he mentit. No us demano que em digueu una trola millor perquè sé que no ho farieu i perquè a part de fer-me molta vergonya dir-li que l'he mentit que que es montés la de Déu, encara sospitaria més que és una trola. El que us demano es si podrieu dir-me que puc fer perquè s'en oblidi del tema, o arreglar-lo. O directament que puc fer en general. Estic molt preocupada y de fet fa un parell de dies que em trobo malament i crec que es per això. NECESSITO AJUDA URGENT O ENTRARÉ EN DEPRESSIÓ!!!
InterPersonal

Hola bonica,
Doncs davant una situació com aquesta, el més recomanable és dir la veritat. Sé que costa molt i que sembla que sigui la fi del món. Però dir la veritat ens ajuda molt. Primer cal que reconeguis que t'has equivocat, que vas dir una mentida i que ho lamentes. És important ser sincera i explicar els motius pels quals creies que una mentida era millor que una veritat.
A vegades tenim tanta por de la reacció de les persones del nostre entorn que mentim per no fer-les patir o per no enfrontar-nos a la seva decepció. Sigues honesta amb la teva mare, veuràs com ho entendrà (Encara que no li agradi la teva conducta). Accepta la part de culpa i busqueu la manera de portar-ho.
És difícil, però és un bon moment per mostrar-te com a persona adulta i assumir el teu error.
Una abraçada bonica
Laia Sala
www.consultajove.cat