La meva millor amiga està mes pel seu novio que per mi
tinc un problema,des de fa poc la meva millor amiga a comencat a sortir amb un noi(que no ens caiem be) i es passa tot el dia amb ell.Sempre quedavem juntes,però ara ja no quedem mai,el prefereix a ell que a mi.Ella no sap com em sento però estic fatal, em sento substituida i si li trec el tema em diu que ho deixi estar.crec qu ho haurieu de publicar a l'inici(anònimament),moltes adolescents es troben amb el mateix problema que el meu...
Gràcies!
InterPersonal

Hola Anna,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per compartir la teva situació ja que hi ha persones que també s'hi troben.
És cert que a vegades quan una amiga té parella, podem sentir-nos desplaçats. Per una banda cal entendre que aquesta amiga ha de repartir el seu temps lliure. Podríem dir que abans era completament dedicat a les amigues, i que en el moment que apareix una nova parella, cal que li faci un espai en el seu temps, i això ho hem d'entendre (per molt malament que ens caigui aquesta persona).
Però per altra banda, si et sents així, seria bo que en parléssis amb ella. Comenta-li com et sents, i que potser la trobes a faltar i t'agradaria passar estones a soles. Busqueu algun dia a la setmana per compartir-lo juntes i així poder continuar amb la vostra amistat i passant estontes juntes. Segurament ella també et troba a faltar!
De totes maneres també hauràs de respectar-li les estones que estigui amb la parella i per tant, podràs aprofitar per estar amb la resta de les teves amigues i compartir-ho amb elles.
A veure si hi ha sort!
www.consultajove.cat