Donem un consell no se que fer
Holaa!
Jo soc una noia bastant callada amb la gent de la classe que no hi parlo molt. Hi en la meva optativa sempre m'estan dient que perquè no parlo? hi que perquè soc tan callada? I sempre amb molesten amb aquests temes.
Jo si que parlo molt amb les meves amigues pero amb l'altre gent si no es necessari parla o no amb pregunten res prefereixo calla per no posa la pota, no vui que es pensin que soc la nena rara. També tinc por ha expressar les meves idees o parla i que "amb fotin un moc" pero jo no se perquè amb comporto axis, també soc tímida depen amb qui mes. Amb sento bastant malament quan amb diuen aixo perquè no se que parla. Sempre amb diuen que perquè no reacciono ( quan amb fan alguna broma pesada o amb preguntes coses estúpides) i la raó es que no se que fer en aquestes situacions i amb poso molt nerviosa no se ni que es el que amb passa i perquè amb comporto axis no se com reaccionar també a vegades amb miren fixament esperant que jo fagi algú i com que no se que fer pues no reacciono.
No se si me explicat be , que podria fer jo ? perquè soc axis?
InterPersonal

Hola Tiiis,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Ja he comentat altres vegades que la timidesa també és una virtut perquè precisament ens ajuda a comportar-nos "correctament" o dins la norma en una situació social, per tant, és molt benvinguda!
Ara bé, el problema arriba quan nosaltres hi patim. Entenc que amb les teves amigues no tens cap problema a mostrar-te tal qual ets i natural, oi? Doncs potser serà moment de deixar-te anar una mica amb la resta de gent. A vegades és normal que no sapiguem què dir davant una pregunta o alguna broma, per tant la millor resposta és: "ara no sé què dir" o alguna cosa semblant, perquè et mostres transparent. Veuràs com si dius frases d'aquest estil, no estaràs tan bloquejada i podràs explicar-te millor.
Prova-ho un parell de setmanes i explica'ns la teva experiència!
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat