mooolt urgent
Hola adolescents,
tinc un problema i tinc molta por. Tinc un novio però ho amaguem dels meus pares perquè se que si ho saben no em deixarien sortir amb ell mai. La cosa es que potser la meva mare s'olora que tinc novio però no sé si sap qui es. Qué faig si em pregunta algo? Cada cop que em diu que em vol dir una cosa o que em vol preguntar algo em fa por que em pregunti si tinc novio o si m'agrada algú. AJUDEU-ME SIUSPLAU!
InterPersonal

Hola! Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs segurament al que li preocupa més a la teva mare i al teu pare, és com és la relació amb aquest noi, més que si sou novios o no. Això vol dir que tu has de tenir clar quina relació vols tenir i fins on et vols lligar amb ell i fins on estàs preparada a arribar.
Si tu et segueixes responsabilitzant de els teves tasques a casa, en els estudis, si cuides l'espai amb la teva família, les teves amigues, etc, ells respectaran que també puguis tenir algun noviet.
Si tens el teu espai personal, a més, veuràs com et sents molt més positiva. El perill de tenir nòvio és si tenim una relació en la que no ens permet fer i ser nosaltres mateixos, i/o deixem que l'altre decideixi com i què s'ha de fer en la relació.
Li pots dir a la teva mare que estàs coneixent a un noi. A poc a pco també funciona lo de donar noticies. Si és el primer o primers cops és també natural que als teus pares els hi costi encaixar la noticia. Dóna-l'shi temps i, de tan en tan, escolta els consells o la opinió que et poden donar. Els pares tenen me´s experiència i en alguens coses també opinions molt útils.
Endavant
Eli Aulet www.interpersonal.cat