Millor amiga? No hu se
Hola, perdona per a molestar, pero necessito la teva ajuda.
Tinc una millor amiga, que fins ara ens em portat genial. Pero un dia tot això va canviar. Es va treure el wass, ask i facebook. I això em va espentar perquè ella li agradava molt aquestes xarxes socials. A mi em preocupa perquè pot ser que algú li hagi dit algo i s'hagi espentat o algú l'acosi. No se, potser sóc jo, pero es molt estrany. Abans sempre quedavem a casa meva i ens hu pasavem súper bé. Un dia li vaig dir si volia venir i em va dir que tenia una amiga seva a casa seva. Aquella mateixa tarda hi vaig anar perquè havia de recollir les meves claus que me l'es hjavía deixat, i resulta que no hi havia cap amiga seva. Li vaig preguntar: I la teva amiga? i la seva germana va dir: Quina amiga? No havia de vindre ningu
I jo estaba allà super espantada perquè mai m'havia enganyat ni res. La veritat esque no se que li pasa. Ara es pasa dia i nit tancada a la seva habitació tota tancada i a les enfosques amb la seva tablet no se que fent. Pero a mi això m'espanta perquè veig que no tornarà a ser la meteixa. La seva mare np hu veu, pero jo si, i crec que ha caigut en una depresió o algo.
Un dia vaig alçarma de valenta i li vaig dir: Et pasa algo? Estas molt rara
I ella em va contestar: No res, esque estic cansada
No se que fer. Ajuda siusplau, la vull ajudar, perquè se que hu deu estar passar malament per algo.
Fa vestant em va dir que els seus pares es volien separar i com que els meus hu entàn, ella em va ajudar molt, i li vaigdir que qualsevol cosa, m'o diguès, perquè erem com germanes. Pero esque ara...... no hu se.
Pero necessito ajuda.
Espero la teva resposta
Moltes gràcies!
Petons!!!
InterPersonal

Hola Laura!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per preocupar-te per la teva amiga i demanar-nos consell!
Quan la gent que estimem ho passa malament i no sabem el perquè ens crea molta frustració. Aquest canvi d'actitud de la teva amiga pot significar moltes coses, com bé dius, poden ser coses importants, per la qual cosa et recomanem que parlis amb algun adult perquè et doni un cop de mà. Seria genial que poguessis parlar amb la seva mare, explicar-li tot això que has observat per tal de que entre totes dues pugueu ajudar-la. Amb el temps segur que agrairà la teva ajuda.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada!
Mariona Busto
www.consultajove.cat