transtorm bipolar?
Hola! Primer de tot aquesta consulta la faig per una amiga meva que te problemes i jo junt amb altres amigues estem patin.
Es veu que aquesta amiga meva li "mola" com un profe. I per cridar la atenció(nosaltres em pensat)va comemsar a plorar i a fer coses per estar amb ell alhora del pati i a les hores que ell no tenia clase. El problema es que aixo ha arribat molt lluny. Ara cada vegadaque te classe amb ell(segons nosaltres) li agafen atacs i comensa a tenir molt de fred, tremola i no para de plorar; pero esque pot passar de estar contenta a estar de cop aixi.
Primer va comensar a passarli uma vegada al mes, despres dos... I ara cada semana li passa i fins hi tot dos vegades a la semana.
Ella ho ha comentat a casa pero pensen que no es tan greu i que no es per tan. Diuen que potser li faran una analisi de sang.
Nosaltres insistim que vagi al metge i diu qe no que no es per tan.
Jo i tots els meus amics quan això va començar ens pensavem que era de broma pero com li passa tantes vegades al final hem pensat buscar sobre que es.
La mare duna de nosaltres( que es farmaceutica) ha comentat que sino esta mentint es pot tractar dun transtorn bipolar. Nosaltres ens hem alarmat molt i per aixo volem saber mes informacio es es per aixo que us escric.
Em podeu dir perque li passa aixo de plorar? O penseu que tot es um compte que sha fet ella mateixa per cridar la atencio? O no te re aveure el professor amb tot aixo? Que es el transtorn bipolar? Pot tornar com era abans?
També he de afegir que sempre ha tingut un caracter fort i que sempre es una mica borde quan senfada. Pero ara ja es mes rara de lo normal.
Moltisimes gracies i contesteu abans possible sisplau!
InterPersonal

Hola HappyMandarine!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpesonal. Gràcies per explicar-nos la teva preocupació!
Amb el que expliques no podem dir-te què li passa exactament a la teva amiga, poden ser moltes coses provocades per multitud de factors. És normal que us faci patir. És important que un adult estigui al cas del què està passant, i entenem que pel que expliques tant els professors com els pares d'ella estan assabentats. Si no és així, és important que ho comentis amb algun adult de confiança.
A grans trets, el Trastorn Bipolar és un trastorn psiquiàtric on la persona alterna episodis depressius amb d'altres d'eufòria. Però has de tenir en compte que qualsevol diagnòstic ha d'estar fet per un metge, el qual avalua rigorosament la simptomatologia de la persona.
Esperem haver-te ajudat!
Una abraçada!
Mariona Busto
www.consultajove.cat