Ajuda
Hola el cas és que sóc una noia que tinc les meves pors i tal però és que diria que sóc masoquista o algo (crec que es diu així).M'explico: la meva autoestima no és molt alta i varia molt segons el dia, i per una part m'encantaria poder tenir-ne molta i ser feliç amb mi mateixa però per altra banda m'agrada sentir que m'estic fent mal (estic menjant molt poc perquè emvull aprimar però necessito fer-ho d'aquesta manera, deixant de menjar, que ja sé que està malament). També m'agrada sentir-me malament o estar malament per així la gent es preocupi per mi (encara que ningú ho fa). No sé si m'he explicat bé però m'és complicat explicar-ho tal i com ho sento. Vull canviar perquè una part de mi no li agrada ser així i tampoc li agrada tenir l'autoestima tan baixa i tal però nosé.
Gràcies
InterPersonal

Hola laralara! Sóc l'ELi AUlet. psicòloga d'Interpersonal.
Doncs dir-te que estàs atrapada en una trampa molt perillosa. Estàs intentant fer que els altres et tinguin en compte a través del teu físic o dels teus moments de "bajon". Segur que vols que els altres es quedin amb aquest record de tu.
Ara seré dura, però imagina't per un moment el dia del teu enterrament. Què vosl que diguin els altres de tu? què vols qeu comentin? " ah, que prima que era, eh?", " psi, tenia bon cos....", o, "semrpe estava malament i trista"...
O preferiries: " era una persona amable, simpàtica i amb empenta i confiaça", " havía après a ser forta i tirar endavant tot i les ensopagades que ens dóna a tots la vida", " es notava que estimava la seva vida i la seva gent"!
Tu tries! Tens les dues opcions. Si segueixes la primera, no canviis, si vols seguir al segona, comença a fer passets cada dia per trobar alegries en cada dia, descobrir nous interessos, disfrutar de les teves amigues i família, esforçar-te per l'escola i les teves responsabilitats, per tal de tornar-te autònoma, aprendre a estar sola, aprendre a que la vida no sempre va com volem, etc, etc...
Cada dia escriu com a mínim tres coses que t'hagin fet feliç o que t'hagis esforçat i estiguis satisfeta, o situacions o moments en els que t'agradi com has actuat.
una abraçada
ELi Aulet www.interpersonal.cat