siusplaaau ajuda
tinc 14 anys i em veig super gorda pero sobretot de les cuixes perque tinc una cadera super ampla i les cuixes super gordes i a mes les meves amigues estan super primes de les cuixes i poden portar pantalons ajustats i malles i els i queden super be i a mi em queden fatal. faig com 1,60m i peso uns 55kg. estic intentant no esmorzar ni berenar per a veure si baixo una miqueta i em veig mes prima, pero sempre acabo menjantme molta xocolata o galetes o xuxes per picar. ja se q el meu pes es normal pero magradaria aprimarme mes. vull se nurticionista i compto calories i tot i cada vegada que les sumo mespanto. mavia plantejat de deixar de menjar pero a la meva edat es dificil perq sempre menjo am muns pares i clar... aixi que la anorexia de moment descartada pero daqi uns anys em sembla que no podre. necesito ajuda urgeent i no en parlo del tema amb ningu, ni am la meva millor amiga
Sara Bujalance

HOla! Gràcies per compartir amb mi la teva situació. El teu pes està bé, així que no necessites aprimar. Si aprimes pots tenir problemes de salut. A més, com que el problema no està en el teu pes (el teu pes està bé), sinó que està en com et veus a tu mateixa, la solució al teu malestar no està en aprimar, sinó que està en aprendre a estimar-te tal i com ets, que ja estàs bé. Per assegurar-te un bon pes només cal que mengis de tot i equilibrat. Res de deixar de menjar. De fet, deixar de menjar fa engreixar a mig/llarg plaç perquè el cos "s'espanta" de no rebre menjar i aprèn a fer reserves (o sigui, aprèn a engreixar) per tal d'obtenir energia de les reserves del cos si no rep prou aliment. Així que ja saps, si vols estar prima menja de tot i no et saltis cap àpat. I molt molt important, parla amb els teus amics i familiars sobre com et sents. Compartir els teus sentiments i preocupacions amb la gent que t'estima t'ajudarà a sentir-te millor. Molts petons!!