Temps!
Hola!
Potser el que ara escriuré aquí no té molt a veure amb els temes que es tracten en aquest apartat del consultori, però sé que esteu aquí per ajudar i que fareu tot el que pugueu!
Bé, jo sempre he jugat des de ben petita a futbol (esport que m'apassiona)i he jugat sempre amb nens fins farà uns 5 anys que he jugat en equips femenins. El cas és que ara porto 2 anys sense jugar ja que no tinc gaire temps pels estudis, un any vaig haver d'anar molt lluny i tard a entrenar i a un ambient que no m'agradava i també considero que els meus pares han de fer massa esfor´per portar-me a jugar. A més, el meu nòvio viu lluny i només ens veiem els caps de setmana i, com és evident, em seria molt complicat compaginar deures, exàmens, partit i nòvio!
El que passa és que realment trobo molt a faltar jugar, era bona i tothom m'ho deia i també em feia oblidar-me de tot...ara em passo tot el dia pensant com seria tot si jugués i no sé, ho enyoro...Què he de fer? Està clar que amb el meu nòvio continuaré perquè sóc molt feliç amb ell, però hauria d'arriscar-me a edicar menys als estudis per poder jugar? o hauria de passar de jugar i centrar-me en els estudis? No sé què puc fer, algun consell sisplau?
Moltes gràcies :)
InterPersonal

Hola! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Pel que m'expliques sembla que el futbol és una aprt fonamental de la teva vida, perquè és una bona "vàlvula d'escape" per centrar-te en tu mateixa i en una de les coses que més disfrutes. A vegades, és natural que pot ser complicat compaginar totes els coses, però ensa atura més la por a equivocar-nos i fracassar, que no pas el fet de que realment sigui possible compaginar-ho! I si, els estudis són importants i cal esforçar-nos, de totes maneres és molt útil també aprendre a compaginar diferents àrees de la nsotra vida, eprquè en cada una hi ha molt a aprendre i crèixes. En concret, l'esport i més un espot en equip pensa que es divertit, fas que al teu cervell hi hagi unes hormones, que es diuen endorfines , que ens fan estar de més bon humor i més relaxats, treballes l'esforç, el treball en equip, el posar-te reptes personals, la planificació, la salut física, etc. l'Exercici té un poder genial per aquestes i moltes més coses! A més, i quasi diria que el me´s important: si et feia tan feliç i ho anyores tan, perquè renunciar-hi? a la vida hi estem per donar-nos regals a nosaltres mateixos que ens facin sentir bé, recupera-ho si en tens tantes ganes! Pensa que també és una oportunitat pèrquè aprenguis a gestionar el temps! Endavant i sort! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk:ELisabet Aulet Psicòloga