Curiositats
Hola,
m'agradaria una mica que m'expliquessis com funciona la carrera i tal. M'interessen moltíssim els TCA i m'agradaria dedicarm-hi quan sigui gran. Aleshores, que faig? Faré el batxillerat científic, aniré a la universitat a estudiar medicina i quan acabi els 6 anys que faig? En que m'especialitzo?
Després, tinc una altra qüestió. Què li dius a una persona amb anorèxia? Vaig llegir que has de parlarli sobre com se sent i tal, però com aconsegueixes que aquesta persona mengi? Que li dius? I si la persona malalta s'hi nega? Què passa si la persona amb anorexia no vol sortir de la malaltia?
Moltissimes gracies,
Claudia
Sara Bujalance

Hola Claudia! Per treballar amb persones que pateixen un TCA pots estudiar psiquiatria (medicina), o psicologia. Per estudiar psicologia no cal fer medicina. En aquest link pots trobar informació de la Generalitat sobre com accedir a la carrera de psicologia:
AppJava/visible/estudis/fitxaEstudi.do?method=mostrarFitxa&tipus=E&idEstudi=20
La forma d'ajudar a una persona que té anorèxia és a través d'un tractament mèdic i psicològic llarg, durant el qual es treballen tots els aspectes necessaris per a que la persona es recuperi: es treballa autoestima, emocions, sentiments, relacions socials, projecte de futur, etc. I també es treballa per ajudar a la persona a prendre consciència de que el que està patint és una malaltia. Tot això requereix temps, paciència i comprensió.
T'esperem al gremi d'aquí uns anys! ;-) Molts petons!!