El meu cos canvia
Hola bones,
Fa pocs mesos em va venir la regla, crec que el meu cos canvia ara. Sé que es molt tard per tenir la regla
i em sento incòmoda amb mi mateixa ja que crec que era la única del insti que no la tenia. Crec el meu cos
canvia ara i tinc pitjor aspecte físic que l'any passat (suposo que en aquests primers mesos de la regla
he engreixat bastant i he perdut l'auto-estima).
Intento aprimar-me per sentir-me millor, encara que no em noto satisfeta amb els resultats.
Em podreu donar-me algun consell per aprimar-me?
Sara Bujalance

Hola wapi10! El millor que pots fer per mirar de mantenir un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com diu la piràmide alimentària) i fer esport habitualment. A part d'això no cal que facis res més. Pensa que els canvis que està fent el teu cos són normals. És normal guanyar pes, això passa perquè el teu cos s'està fent gran, no més gras. Pensa que durant l'adolescència, els òrgans del cos (pulmons, cor, fetge...) dupliquen el seu volum. De fet, si no guanyessis pes voldria dir que no estàs creixent i això sí seria un problema. Durant l'adolescència, les cuixes de les noies també es fan més amples, i això també és del tot normal, ja que unes caderes i cuixes més amples permeten al cos de la dona poder dur un embaràs i parir una criatura. I tenir acne, per exemple, també és normal durant l'adolescència degut als canvis hormonals. D'aquí un temps ja no sortiran granets. Així que tingues paciència i dóna-li temps al teu cos per desenvolupar-se, tu només cal que mengis equilibrat i que facis esport. D'aquí un temps, quan el teu cos hagi madurat, et sentiràs més còmoda. Molts petons!!