Molt agobiada
Hola :)
No sé si el meu problema tindrà gaire a veure amb psicologia, però igualment:
Faig 3r de la ESO i últimament estic treient força bones notes.
M'exigeixo molt a mi mateixa perquè crec que ja sóc prou gran com per saber el que em convé.
Potser això no és el meu problema, sino que m'agobio moltíssim últimament. Em tanco a la meva habitació a estudiar i m'hi passo tota la tarda. Moltes vegades el tema m'entra fàcilment, però quan em costa el més mínim recordar-ho tot, em poso molt nerviosa, a vegades fins i tot ploro. Sento que he perdut tota la tarda. I d'aquesta manera perdo les ganes d'estudiar.
Quan he d'estudiar per algun examen em faig resums i m'ho aprenc de memòria, això està bé?
Fins a cert punt m'ha funcionat, però crec que m'estic tornant boja fent això! Ajuda siusplau! :(
Moltes gràcies :)
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot felicitar-te per la teva actitud i pel teu esforç!!
La veritat és que tècniques d'estudi n'hi ha tantes com persones, però també és veritat que sovint les que ens funcionaven arriba un moment que deixen de funcionar-nos tan bé. És possible que ara ja no puguis refiar-te únicament de la teva memòria.
És molt bo fer-se resums i adaptar-se els apunts al propi estil. Hi ha gent que prefereix fer esquemes conceptuals (només amb paraules clau), altres que els agrada amb més text, persones que prefereixen que sigui tot un redactat i se subratllen les paraules importants... Prova quin és l'estil que et va millor.
I alhora de preparar-te un examen, et proposo la següent rutina: llegeix els apunts (o el llibre) i fes-te el teu resum (o esquemes). Apren-te el resum, repassa'l, posa-hi alguns exemples si et va millor.... i quan creguis que ho portes bé, agafa un full en blanc i escriu-hi el resum. D'aquesta manera podràs veure quines parts cal que repassis i quines portes perfectament.
A veure si t'ajuda!
Una abraçada
www.consultajove.cat