Ja no ser que fer..
Fa temps que estic agafant una petita "obsessió" amb el meu pes..Jo ser que no esta bé diguin el que diguen els meus amics i amigues.
Tinc 14 anys (cap als 15) Peso 59kg aporximadament, en menys d'un any he pujat 10 kg de cop, no se que pot ser degut, perquè la meva altura (1'61) segueix sent la mateixa de sempre.
Tinc por que pogui esta pujant massa de cop, abans feia molt mes exercici que ara, pero ara en segueixo fent. Menjo normal, algun dia mes poc que altres, pero normal i equilibrat. Aquests ultims dies m'estic provocant el vomits minim un poc per dia, pero tampoc veig que millori..Que puc fer?
Siusplau, espero la vostra opinio i ajuda, la necesito.
Sara Bujalance

Hola! Primer de tot, el teu pes està bé, així que no has d'amoinar-te, no necessites aprimar. En el darrer any has guanyat pes perquè estàs en edat de creixement i el teu cos es fa més gran, no més gras. De fet, si no guanyessis pes voldria dir que no estàs creixent i això sí seria un problema. I en el cas de que creguis que el teu pes no està bé, o que puges massa ràpid de pes, el que has de fer és anar al metge i explicar-li, però el que no has de fer mai és intentar aprimar sense supervisió mèdica, ja que pot ser molt perillós, i encara menys provocar-te el vòmit. Vomitar no aprima (si coneixes a algú que vomita i està prim, ho està per altres motius perquè vomitar no serveix per aprimar), i el pitjor de tot és que és molt perillós per a la salut. Provocar-te el vòmit pot provocar problemes greus de salut i, fins i tot, pot arribar a provocar una aturada cardíaca, així que no ho tornis a fer. Per mantenir un bon pes només cal menjar equilibrat i fer esport habitualment. I si tot i així creus que el teu pes no està bé, parla amb el metge. Molts petons!!