inseguritat
Holas, tinc 15 anys i sempre he estat una noia timida i molt insegura. No se que hem passa,no se parlar amb gent desconeguda i aixi coneixer-la o no se com explicar-ho. No m'agrada ser així necessit sebre que hem passa, el perque i que puc fer per llevar-me aquesta inseguritat. Gracies! Petonets!
InterPersonal

Hola Mar,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
La timidesa és una part de la personalitat i és molt útil. Gràcies a la timidesa sabem actuar en diferents llocs. És a dir, com que som una mica tímids, observem molt el nostre entorn i això ens ajuda a tenir pistes de com ens hem de comportar.
Per tant, potser no cal que l'eliminem del tot, no creus? Per altra banda, si tens ganes d'obrir-te a la gent que no coneixes o que no coneixes gaire, una bona manera és demanar com han arribat al lloc, parlar d'amics coneguts, demanar per les seves aficions.... i si notes que et quedes encallada, pots dir: "és que sóc una mica tímida" (així ells entendran que el teu silenci no és per falta d'interès sinó per timidesa) i la conversa fluirà millor.
Una abraçada!
www.consultajove.cat