Enveja o problemes d'autoestima?
Hola, sóc una noia de 16 anys que mai m'he liat. El que passa és que veig que la majoria dels meus amics ja s'han liat o, si més no, tenen un rollete amb el que en poc temps es liaran. Quan una amiga meva que mai s'ha liat, tampoc, em diu que l'ha obert un noi que es vol liar amb ella, de cop m'agafa una "depressió" i es com que no vull que es lii amb ell i estic com ratllada. Jo crec que això em passa perquè com que no m'he liat mai jo i tampoc tinc ningú així com un rollo doncs m'agafa enveja o que em fa enveja perque crec que mai m'arribara a mi el moment, pero no ho sé, la veritat és que l'aoutoestima la tinc pels terres. A vegades amb els meus amics estic com "borde" i normalment és degut a que en l'amor em va fatal i sempre faig com si no passés res, és a dir, mai demano ajuda als amics, em sap greu molestar-los explcant les meves històries. Em podries dir què fer? gràcies.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
En la teva consulta tinc la sensació que hi ha preocupació per dos temes: el primer petó i l'enveja.
Pel que fa a fer-se un petó amb algun noi, no hi ha pressa! L'important és que quan ho facis et vingui de gust i ho facis convençuda. No es tracta de fer-ho perquè toca, sinó perquè un mateix ho decideix.
En relació amb l'enveja, és normal que en tinguis una mica. Si el tema dels nois et preocupa una mica és totalment natural que puguis sentir una mica d'enveja cap a alguna de les teves amigues. Això no et fa mala amiga, et fa persona. És important que ho sàpigues detectar i que no deixis que aquest sentiment fereixi a l'altra persona amb comentaris desagradables. Si sents que no et trobes còmode parlant d'aquest tema, t'apartes una miqueta i els altres ho hauran de respectar.
Finalment, també et recomanaria que de tant en tant deixéssis que els teus amics puguin fer d'amics amb tu. És a dir, una relació d'amistat és una relació recíproca i si els teus amics senten que mai els vas a buscar quan tens algun problema, o algun maldecap.... potser poden pensar que no t'importen, no creus? Així que prova de parlar amb algun amic o amiga amb qui tinguis molta confiança i deixa que t'ajudin una miqueta!
Una abraçada
www.consultajove.cat