MartNoMenjar(?)
Hola, fa temps que miro els consultori d'Alimentació i moltíssmes vegades he vist que dieu que deixar de menjar no aprima sino que engreixa. La veritat és que jo sempre he sentit que no menjar aprima, però està clar vosaltres coneixeu molt més aquest tema.
Em podrieu respondre per què hi ha gent que no menja i s'acaba aprimant (això és el que TOTHOM diu) i en canvi vosaltres dieu que no, que aixó engreixa?
Gràcies!!<3
Sara Bujalance

Hola! La teva és molt interessant, t'explico. No menjar només aprima a curt plaç. A mig/llarg plaç, en canvi, engreixa. Això passa perquè el cos té dues maneres d'obtenir energia. La primera i millor és a través dels aliments. Mengem per transformar els nutrients en energia. Si el nostre cos no rep aliment, pot obtenir energia d'una altra manera: a través del propi cos (el cos "es menja el propi cos"). El greix, de fet, té una funció superimportant en aquest aspecte perquè és un magatzem d'energia. Si no rebem aliment des de fora, el cos el va a buscar al greix. Quan no mengem, el cos es posa en fase d'alerta (ho interpreta com una amenaça greu per a la salut) i aleshores activa un mecanisme de supervivència que consisteix en fer més lent el metabolisme (que és el procés a través del qual el nostre cos sintetitza els nutrients dels aliments) per tal de crear més reserves de greixos (o sigui engreixar) per tal de tenir energia emmagatzemada al cos davant de l'escassetat d'aliment. Per això deixar de menjar, a més de ser molt dolent per a la salut, educa al cos a engreixar. I per això és tan important menjar de tot, equilibrat, variat i suficient (sense passar gana) per tal de que el nostre cos mantingui una bona salut i no vegi la necessitat d'acumular reserves de greix, ja que si el cos va rebent aliment interpreta que no cal engreixar perquè ja va rebent l'energia que necessita. Quan veiem algú que aprima perquè no menja és perquè porta poc temps menjant poc (uns dies o setmanes), o perquè simplement és una persona que genèticament és prima. És important recordar que el pes no depèn només del que mengem, sinó que el pes és el resultat de moltes coses: el que mengem, l'esport que fem, la genètica, l'estat de salut, etc. De totes maneres, tot i que una persona sigui prima genèticament, si no menja prou, tard o d'hora el seu metabolisme es farà més lent i trobarà que cada cop li és més fàcil engreixar. Espero haver-te aclarit el dubte. Molts petons!!