Perdre pes
Com es suposa que m'he de sentir guapa? A la primera de canto tothom es posa a dir que la model de talla 54 es una gorda repulsiva, que hauria de treballar de foca encomptes de model. En tinc 16, medeixo 1,66 i peso 82 kg. Faig exercici 3 hores cada dia en excepcio als caps de setmana, menjo equilibrat(si, es pot ser gordo/a i sa/na) trec bones notes, i tinc ganes de viure una vida genial. Però les ganes sem passen cada vegada que es fiquen amb gent grassa. Joder, que vale, que no estic tan bona com les models de calvin klein, però no deixo de ser dona, i diria que em mereixo sentirme atractiva com a tal.a vegades, alguns comentaris d'altra gent respecte a gent amb quilos de mes em fan canviar d'opinio sobre el meu cos. "Com ouc ser tan gorda? Hauria de deixar de menjar" em dic a mi mateixa quan em miro al mirall. I ho he fet algun cop, deixar de menjar durant un parell de setmanes, aveure quan pes perdeia... Però es que sense menjar em canso massa, i el meu cap deixa de funcionar correctament. Estic orgullosa d'haverme aprimat 15kg, però semblen no res comparats amb els secalls que hi ha a tot arreu. Vull perdre pes però no hi ha manera de tenir energia per fer esport sense menjar res. Com ho puc fer? Quins aliments hauria de menjar? Quins no? Tnenint en compte que sóc esportista i adolescent, quins hàbits alimentaris creus que hauria de seguir? Moltes gràcies!
Pd: quin descans! Mhe quedat ben ampla!
Sara Bujalance

Hola! La millor alimentació que pots dur a terme és la que marca la piràmide alimentària (aquí la tens:
), i fer esport habitulament, com ja fas (tot i que no cal que facis tantes hores!). La única i millor dieta és la de la piràmide. Deixar de menjar fa aprimar a curt plaç, però a mig/llarg plaç fa engreixar més que aprimar perquè el cos "s'espanta" de rebre poc aliment i fa el metabolisme més lent per tal d'acumular més greixos, o sigui, més reserves d'energia perquè veu que li arriba poc aliment, així que menja de tot, variat, equilibrat i repartit en 5 àpats (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda. Els complementaris poden ser una peça de fruita o un iogurt, per exemple). Però el més important, la bellesa és quelcom que va molt més enllà dels quilos, de manera que una persona pot ser molt guapa i molt atractiva tingui els quilos que tingui, ja que la bellesa també té a veure amb la cara, el somriure, el cabell, la forma del cos en general, l'actitud, la forma de vestir, de moure's, la veu, la personalitat... fins i tot l'olor! Així que no permetis que la ment estreta d'uns quants et facin sentir insegura, perquè ningú té dret a fer-t'ho sentir. I com molt bé dius tu, una persona molt sana pot tenir sobrepès perquè la seva genètica pot tenir aquesta tendència, així que no val la pena fer cas de persones que ni tan sols són conscients d'això. Tens dret a ser feliç i viure la teva vida de forma digna, sense sentir-te millor o pitjor que ningú per com és el teu físic.Es nota que ets una noia forta i intel·ligent, així que ets capaç de estar per sobre d'aquests comentaris tan absurds. Molts petons!!