Tinc masses pors
Segurament et sembla estrany, però penso massa en el que podría passar en qualsevol moment, tinc molta por a que passi alguna cosa, a perdre algú proper... i sempre estic pensant en el pitjor, per exemple el meu pare marxa a qualsevol lloc, encara que sigui al poble del costat, jo ja em ratllo i començo a pensar en que li podria passar alguna cosa. Només li he dit això a la meva millor amiga i a la meva mare, però les dues m'han dit que no pensi, però es que això ja ho intento, no se que fer per no pensar-hi i aquest tema em ratlla molt...
InterPersonal

Hola Julia!
Sóc la Mariona Busto, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per la teva consulta.
Hi ha moltes coses que estan fora del nostre control i que sovint ens preocupen excessivament. Tenir controlats tots els aspectes de la nostra vida i de la vida dels altres és impossible. Per tant, hem d'aprendre a tolerar la incertesa. Per exemple, quan el teu pare marxa a qualsevol lloc, no podem controlar si li passarà alguna cosa o no, per molt que ens preocupem, si li ha de passar res li passarà de totes maneres. Tot i així, de totes les vegades que ha marxat, en quantes li ha passat alguna cosa? Per què li hauria de passar quelcom? Qüestiona els teus pensaments negatius.
Moltes vegades ens adonem que moltes preocupacions no tenen raó de ser, i per tant més val no pensar-hi. El que et proposem és que quan et vinguin pensaments d'aquest tipus et distreguis amb alguna cosa: fent esport, sortint amb les amigues, anant a comprar, parlant amb la teva mare, etc. D'aquesta manera mantindràs la teva ment ocupada, fora de preocupacions.
Esperem haver-te ajudat una mica!
Una abraçada Julia!
Mariona Busto
www.consultajove.cat