Millor amiga falsa.
Hola elena! tinc un problema, al setembre vaig coneixer a una amiga, i el tercer dia em va obrir per facebook i em va preguntar si volia ser la seva beffa, jo li vaig dir que si, perque no sabia com reaccionar,ames no li anava a dir que no, llavors li vaig posar al mur MillorAmiga'17 i em posa, "JO ja tinc millor amiga, tu nomes ets la meva beffa" li vaig respondre amb un ok. el problema es que sempre que quedem i al patidel insti sempre em ve i em diu quatre nens de quart m'han demanat lio, de tercer 5, no se quin triar no se que, em farta molt perqe sap qejo encara no me liat, ( realment penso que no es que sigui molt guapa, ni molt amable), em cau malament, i be, malament perque ella mateixa es creu qe es popular, i es aixi, es popu, pero ralla, hi a gent popular pero no ho va dient, i m'ha de caure be per collons perque es super amiga de la meva familia i eso, tambe em cau be perque nose puc confiar amb ella, pero avegades no, perque es creu tant important que et deixa de banda, i nose li fas un petonet a la galta i diu ai tio que pesada que ets. i despres es ella que tot el dia et fa petonets abresades et pessiga la cama.. Dilluns tenia molts deures i em va demanar si podia anar amb ella una estona i despres anar a entreno de basquet, jo li vaig dir que tenia un montoon de deures, que no poia, mu va suplicar i em va dir que em feia una part dels deures, li vaig dir que vale i hi vaig anar, creus que em va fer els deures?NO, llavors em obra pel face i em diu hosento no ma donat temps de fer els teus deures estava fen les 300 copies que man posat... i jo li vaig contestar "vale adeu" i em diu jodeeer que hilipollas noseque almenys digam gracies no? i jo pk te de dir gracies si no has fet res...MESTIC FARTANT MOLT MOLT MOLT DE ELLA I NO SE QUE FER! sisplau ajudam! SENTO TOT AQUET TEXT ESQUE ME DE DESFOGAR!!!!!
Elena Crespi

Hola!
Primer de tot, gràcies per la confiança!
Estàs en una situació complicada, tens raó... però t'encoratjo a que siguis valenta. És molt important que no facis res que tu no vulguis i, pel que veig, has anat cedint a moltes de les coses que ella t'ha demanat (tot i caient-te malament).
Per tant, hem de fer un canvi d'estratègia: no li pots dir que si a tot.
Una beffa és una persona que es guanya aquesta qualificació amb el temps i potser sí que és veritat que ella va anar molt de pressa a demanar-t'ho i tu molt ràpid a respondre que si. Però ara ja està fet i potser pots començar a donar importància a la teva opinió i al que tu vols.
És important que tu puguis decidir què vols i que ella n et faci canviar d'opinió. D'això se'n diu ser assertiu (aprendre a fer caldre la teva pròpia opinió i el que tu realment vols). Pel que ens dius, sembla que la teva assertivitat està fluixeta i l'hem d'entrenar...
... et recomano que comencis dient-li que no a coses petites i que realment no vulguis fer. I mica en mica aniràs guanyant força i seguretat per a fer valdre el que tu realment vulguis.
Per altra banda, també t'aconsello que puguis relacionar-te amb d'altres amistats i no només amb ella.
Què pot passar si a ella no li agrada el que fas? o si veu que no li fas cas? que s'enfadi? Bé... potser això farà que deixi d'intentar aprofitar-se de tu sempre...
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com