Menjar Sa!
No se ven be com funciona la piramide alimenticia i estic molt preocupada pel meu pes erquue com soc baixeta per ledat que hauria de fer...!
Em podries explica com hauria de menja sanament!
Gracies!
Sara Bujalance

Hola! El que proposa la piràmide alimentària és el següent:
- Menjar cada dia 5-6 racions de hidrats de carboni (els aliments que formen els hidrats són: pa, pasta, arròs, cereals, llegums, patata). Les racions són moderades, no cal fer 5 plats de pasta. Un grapat de cereals pel matí ja conta com a ració. Si menges un plat de pasta pots contar que hi han dos racions de la piràmide.
- 3 peces de fruita i 2 de verdures (si el segon plat l'acompanyes d'una mica d'amanida, això ja conta com a ració)
- 3 o 4 de làctics (un got de llet, un tros de formatge o un iogurt)
- 1 o 2 de proteïnes (un tall de carn, o de peix, una cuixa de pollastre, ous i els llegums i els fruits secs també).
Per últim, també podem menjar dolços, gelats, refrescs, etc de tant en tant, el que no és convenient és abusar-ne.
En aquesta web també tens info sobre la piràmide:
Pel que fa l'alçada, no t'amoinis perquè encara estàs creixent i l'únic que has de fer per assegurar-te de que creixes bé, i de que el teu pes i alçada estan bé és menjar equilibrat (com acabem de veure) i fer esport habitualment. A part d'això no cal que facis res més. Molts petons!!