Bullyng
Hola necessito ajuda!
Quan anava a 1r de l'ESO vaig començar a anar a un institut fora on visc actualment ja meitat del primer trimestre em camvie d'institut, yoiba a uninstituto privat on vaig començar a fer amics però em camvie a un institut privat, la veritat es que vaig començar bé però una setmana després que entrés jo entro una nena molt choni, ... En fi que no encajava amb l'institut i com la deixaven sola vaig començar a anar amb ella perquè ami no m'agrada deixar a ningú sol. Bé elcaso esque la nena aquesta va començar a robar i jo comoibacon ella em acusavan ami també però jo no saba res, la nena aquesta la van fer fora de l'institut però ami em van deixar de banda, ningú em parlava, em insultavan, es ficaven amb el meu cos , .... Aquest any en segon de l'ESO va començar bastant malament però vaig fer una amiga i un dia vaig obrir una xarxa social i havien missatges amenaçadors i burlant-se de mi i em vaig posar a llorarar enmig de la classe i es va ficar la profe i tal ... Tot acabo mig bé peroel problema és que ara a la minima que em fan alguna cosa em senti fatal quant jo abans ajuantava amenaces, insults, ... M'he tornat molt vulnerable al que em diuen que puc fer perquè no em afectetanto? Ajuuda !!
InterPersonal

Hola smile! Sóc l'Eli Aulet. psicòloga d'Interpersonal.
Entenc que aquella situació va ser dura. També veig que pel que dius vas poder resoldre-la força bé. Això significa que tens recursos per a poder solucionar els teus problemes i dificultats. Recorda tot el que has fet per millorar i solucionar el problema! Tenir en compte aquestes coses et farà connectar amb la confiança amb tu mateixa!!!
Quan confiem amb nosaltres, les amenaces es fan petites! Potser durant un temps notaràs que quan et diuen alguna cosa, toquen una mica a la cicatriu d'aquella ferida. Però confia que aquesta ferida ja la vas saber curar i que també segurament hi va haver gent que et va ajudar a curar-la!
Per tant, detecta bé les situacions en que et sents ferida, en aquestes situacions pensa que ets tu la que et poses vulnerable i qeu epr tant ets tu la qeu pots intentar fer alguna cosa. Quina? doncs epr exemple, dir que no vols que et parlin així, o simplement ignorar el que t'hagin dit i anar a distreure't amb un altre activitat.
Aquestes estratègies funcionen! Confia en que ja ho vas solucionar un cop!
Endavant!
Eli Aulet www.interpersonal.cat