Com puc augmentar la meva autoestima?
Hola! M'agradaria saber què puc fer per millorar la meva autoestima. Tinc 14 anys però sóc molt baixeta, prima i plana, i quan algú em pregunta la meva edat i li dic em diuen que es pensaven que era més petita i això em fa sentir malament perquè quasi totes les nenes un any més petites que jo semblen més grans que jo. Deixant de banda això, quan em miro al mirall em decepciono moltissim, m'he passat nits plorant i plorant (com estic fent ara mateix) perquè em sento lletja, incapaç d'agradar-li a algú, cosa que per desgracia és veritat ja que sóc la única nena a la que els nois no la miren... A causa d'això sóc super tímida amb els nois, m'han arribat a preguntar si sóc lesbiana!! Quan veig a una noia, sigui com sigui, la critico perquè desitjo ser com ella, odio com sóc ho odio amb tota la meva ànima. A vegades perso que no serveixo per res, que no li importo a ningú, i que no passaria res si deixés d'existir. Em podries ajudar siusplau? Pd: m'agradaria mantenir el meu anonimat, ja que ningú sap això, ni les meves millors amigues... Si em poguessis ajudar em faries un gran favor. Gràcies.
InterPersonal

Hola laurald! Sóc l'Eli AUlet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs em sap greu el que et dius de tu mateixa! I a l'hora em sorprèn, perquè amb 14 anys encara és molt d'hora per decidir que no tens cap mena de valor! Entenc qeu vulguéssis que alguna part del teu cos fos diferent, és cert que si ens estem tot el dia comparant sempre acabem veient que els altres son millors que nosaltres. Però això no és cert! Comaprar-se és molt malaltís i sempre ho fem malament i de manera negativa. Vull dir, que sempre ens acabem fixant en els més guapos o acabem pensant que TOTHOM és millor que jo! Això no és cert!! És la teva ment la que t'enganya.
Ara mateix estàs en procés de canvi total. El teu cos canviarà moltíssim en els pròxims anys i és positiu que acceptis que ho ha de fer de manera natural! Per fer-ho et proposo 4 idees:
-busca les coses que si que t'agraden del teu cos. Aprèn a ressaltar allò qeu t'agrada.
- Enumera les habilitats que tens més enllà del físic ( allò que et surt bé)
-recorda els cops que has aconseguit alguna cosa a la vida. Com ho has aconseguit? Quines habilitats tens que t'ajuda a aconseugir el que vols?
Sigues justa amb tu mateixa per fer aquest exercici, t'ho mereixes! Si només poses l'ull en aquelles coses que no t'agraden simplement perquè el teu cos encara està en creixement, et sentiràs molt malament! En canvi, si destaques parts que t'agradin, et sents bé amb el teu estil i busquees aquelles habilitats que et permeten ser tu mateixa, et sentiràs molt millor amb tu amteixa i seràs autèntica!
Què prefereixes: agradar a tothom només pel cos que tens, o ser autèntica i atraure als altres per com ets? o és el mateix " una noia gerro de flors" i res més, o una noia lliure i autèntica?
Les bones amistats i els bones relacions es mesura per com un sap compartir i estimar, no epr lo guapo que és!
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat