Tornar a la normalitat.
Hola, la veritat es que no sabia ben bé on posar aquesta consulta, però crec que ets la que més em pot ajudar.
Tinc 13 anys peso uns 45kg o més i medeixo 1'60 o així.
Fa uns mesos que visc a Amèrica Central, aqui l'horari es de 7h menys que a Catalunya i dons vull tornar a fer una vida "normal" uns horaris "normals", tornar a la normalitat.
No vaig a l'escola, començaré al setembre 2n d'eso que es el que hauria de fer ara, però no ho faig, en un principi havia d'anar a l'escola però no va poder ser; i llavors faig uns horaris molt extranys, perquè no són ni es de Catalunya ni els d'aqui, me'n vaig a dormir a les 5 de la matinada i em desperto a les 15 del mig dia o així. Fa un temps vaig aconseguir fer un horari mes o menys normal (me'n anava a dormir a les 20:00 i em despertava a les 7:00) però al poc temps vaig tornar a fer el mateix. I no em sento bé.
També no menjo fruita ni verdura, la verdura m'agrada però ma mare no me'n fa i la fruita no la suporto massa encara que mes d'un com m'he motivat i menjava pomes o plàtans, però el mateix, dura poc temps.
No em sento malament amb mi mateixa ja que se que estic bé, però per una altre part estic desepcionada amb mi mateixa ja que m'agradaria fer un menjar equilibrat i uns horaris mes normals, per altre banda sóc esportista, m'agrada l'esport però passa el mateix m'hi poso uns dies i després res.
No se que fer, necessito ajuda, alguna aplicació per fer un pla diari o algo per obligar-me a fer les coses bé! Ajudam si us plau!
Gràcies!
PD: si la consulta no va aqui la pots passar a on vagi si us plau? Només vull que m'ajudin!:(
Sara Bujalance

Hola Sasha! Si encara no estàs anant a escola és normal que et passi això, ja que si anessis a escola t'ajudaria a organitzar-te l'horari perquè el muntaries a partir de les hores del cole. Però tot i no anar al cole pots organitzar-te d'altres maneres. Primer de tot, tingues una agenda i ves fent-te la planificació setmanal del que et vols fer. Pots apuntar-te a fer esport o alguna activitat que t'agradi i així tindràs alguna activitat amb un horari concret. També pots quedar amb algú per fer esport o sortir, per exemple, així t'obligues a estar a un lloc a una hora determinada amb l'altra persona. Marcat objectius senzills, sobretot al principi, com ara: "aquesta setmana he d'aixecar-me a les 9 de diluns a divendres", i donar-te un premi a tu mateixa si aconsegueixes com, per exemple, comprar-te algo de roba o alguna cosa que t'agradi. A mida que vagis aconseguint objectius, vas marcant-te de nous. I ves a poc a poc, no intentis cumplir molts objectius de cop, millor ves d'un en un i comença pels més fàcils. Pel que fa a la verdura, pots demanar-li a al mare que en compri les cuineu juntes, així tindràs una altra cosa a fer. I, sobretot, fes un esforç, pensa que necessitem al voltant d'un mes per adquirir nous hàbits, així que si poses una miqueta de constància, d'aquí a un mes serà més fàcil. Molts petons!!