autoestima baixa
Hola sóc Laura i tinc 15 anys.
Porto els ultims dos anys obsesionada en el meu pes i el meu fisic. Sempre em preocupo de menjar més del compte o si el que menjo té moltes calories. Mesuro 1'59 i peso 51kg, pero tinc unes caderes molt amples (cosa de la qual tinc molta mania)pero estic prima de cintura. Em comparo amb altres noies y totes tenen les cames o normals o primes a comparació de mi. Un altre tema es el meu fisic domes faig que sentir coses com "eres fea perque eres una deixada" o "podries cuidarte més". Tenen rao. Tot aixo m'ha ocasionat una autoestima per el terra. A vegades començo a plorar perque porto aguantan tot aixo dins i no tinc en qui parlar-ho. NINGÚ.
Ja faig deport dos dies per semana a un gimnàs, pero el meu pes va augmentan per mesos.Fa menys de dos mesos pesava 47/48kg i poc a poc ha anat muntan, i segueix.
Necesito consell per favor! No puc seguir ploran per aixo, ja n'estic farta.
Moltes gracies.
Sara Bujalance

Hola Laura! Gràcies per compartir amb mi la teva situació, pel que expliques es nota que ho estàs passant malament. Pel que fa al teu pes, està bé, no t'has d'amoïnar per això perquè estàs prima. A més, el fet de que hagis guanyat pes els últims anys és normal perquè estàs creixent, el teu cos es fa més gran, no més gras. Tots els adolescents guanyen pes, si no ho fessin voldria dir que no estan creixent i que sempre tindrien el cos d'un nen o una nena, i això també seria un problema. Tenir caderes també és absolutament normal sent una dona, ja que el cos femení implica tenir pit, caderes i la cintura, en canvi, més prima. Que les dones tinguin caderes és tan normal com el fet de que els homes tinguin barba. Si les altres noies no tenen és perquè encara no s'han desenvolupat o perquè cada cos és diferent i per això NO ens hem de comparar amb ningú, ja que cada persona és única, diferent i irrepetible, i precisament en això està la gràcia, si no fos així seriem cromos repetits i avorrits. Passa absolutament de la gent que et faci crítiques negatives sobre tu, ningú té dret a fer-te sentir malament per com ets, ja sigui per dins o per fora, així que no permetis que la teva autoestima depengui del que et diuen uns antipàtics. El teu cos és cos teva i els altres no n'han de fer res. És bàsic que aprenguis a valorar-te de forma positiva, ja que fins que tu no t'estimis a tu mateixa no et creuràs que els altres et puguin valorar, per això tens la sensació de que no pots parlar amb ningú, per creure-ho primer t'has de valorar a tu mateixa. Parla amb els teus familiars, o professors, o amics sobre com et sents, això t'ajudarà a sentir-te millor. També pots trucar-nos a Fundació Imatge i Autoestima: 93 454 91 09. Molts ànims i molts petons!!