Problemes a casa i estrès
Hola, tinc 16 anys i des de petit he pensat que els meus pares tenien una relació sana, amb altibaixos però sense problemes greus. Però fa un parell de setmanes, anant a visitar uns familiars, el meu pare es va enfadar molt perque sortiem tart de casa. Vam agafar el cotxe i es va posar a cridar-nos, i la meva mare li deia que parés i es van posar a discutir. Jo i els meus germans estàvem a la part de darrere del cotxe, sense dir ni fer res. Jo estava convençut de que tindriem un accident, perque el meu pare conduïa bruscament, sense fixar-s'hi gaire. La meva mare li va dir que parés el cotxe, que volia baixar, i ell li va dir que no. Llavors, ella va amenaçar amb obrir la porta, i ho va fer. No vaig poder evitar cridar, demanant-los que paressin i que tanqués la porta, i que parés el cotxe. Quan finalment van parar el cotxe, la meva mare va baixar i seguien discutint, ella des de fora. Jo vaig sortir del cotxe, i el meu germà petit també. Vam marxar uns metres. Jo estava molt espantat, i el meu germà petit tremolava. Els meus pares cridàven, i des d'un camp de futbol la gent ens mirava sense fer res.
El meu germà gran els va parar, i quan van parar vam tornar a pujar al cotxe i vam seguir.
Des de llavors, em sento malament amb mi mateix. Les relacions amoroses m'espanten, la sexualitat em fa agafar ansietat. Hi penso i no puc evitar hiperventilar. I a la mínima que els sento cridar m'agafa molta ansietat i intento no plorar, però és impossible. Odio les coses que crida el meu pare, i com respon la meva mare.
No sé si hauré de tallar amb el nòvio.
Se'm passarà? A vegades penso que voldria que es divorciessin i no es tornéssin a parlar. Però en fa molt poc, d'això. Potser és només que tinc el record recent.
No vull seguir plorant sol a la meva habitació, intentant que no em sentin i ofegant-me contra el coixí.
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. psicòloga d'Interpersonal.
Ostresm quin greu! Doncs vàreu haver de viure una situació força desagradable. Entenc que estiguis tris i decepcionat.
Primer de tot, dir-te que , com dius, els relacions a vegades tenen moments en que fan aigues. No vol dir que s'acabin però si que s'ha de posar fil a l'agulla.
D'altra banda, no t'espantis ni corris a prendre decisions que són més fruit del susto que portes dins i l'angoixa d'aquests dies, que no pas de que vulguis fer-ho. Em refereixo a quan parles de tenir por de les relacions, o de la sexualitat. Tots n'hem d'aprendre i les relacions són molt positives i boniques a mesrua que anem aprenent estratègies per aprendre a discutir i superar els moments de crisis.
El que podeu fer és parlar tu i el teu germà gran i el petit de com esteu. Potser els teus germans també estan una mica moixos aquests dies. Parlar us pot anar bé. pots intentar-ho, a veure si en tenen ganes...
llavors , jo també parlaria amb els vostres pares. Tots junts ( si el teu germà petit és molt petit potser ell no) podeu explicar-els-hi com us sentiu i que no us agrada que discuteixin davant vostre, que enteneu que a vegades les aprelles es discuteixen però que us vàreu espantar molt l'altre dia, i que preferiu que mirin d'arreglar-ho ells sols i d'una altra manera.
Sinó també els hi podeu escriure una carta tots junts on digui això.
Deixa passar uns dies, veuràs com et vas tranquilitzant.
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat