ajuda!!!
Hola, crec que sóc hematofòbica perquè quan m'expliquen coses del tipus malalties i coses sobre la sang em marejo i em fa moltissim mal el cap. Es pot fer algo perque no passi? intento pensar en altres coses però encara ho passo pitjor i en canvi l'altre gent està tan tranquila mentres ho sent...
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Hi ha persones que, com tu, també tenen fòbia a la sang i que quan la veuen passen per dues fases: una primera on el cor batega més ràpid i hi ha un senyal d'"alarma" i una segona fase on es poden marejar o fins i tot perdre el coneixement.
Per tal de superar les fòbies i les pors, el més recomanat és enfrontar-s'hi. Quan sentis que parlin d'algun tema que et fa una mica d'impressió, intenta mantenir-te allà i et donaré un truc per evitar els marejos.
Fes un scànner muscular: Consisteix en començar pels dits dels peus i apretar-los tan fort com puguis durant 7 segons, llavors relaxar i apretar les cames i les cuixes, també durant 7 segons. Llavors poden venir la part del tronc, els braços i també els punys. Finalment acaba per tensar també l'esquena. Concentra't en cada part del cos i deixa que tota la teva força hi vagi.
Si vas fent això cada vegada que et parlen de la sang, veuràs com mica en mica deixarà de fer-te tanta impressió o, com a mínim, de marejar-te!
Una abraçada!
www.consultajove.cat