AJUDAAAA LA MEVA MILLOR AMIGA
holaaaaaaaaa
tinc 14 anys, com la meva millor amiga. ella sempre ha estat una noia normal, mai es maquillava, tímida, grassoneta, de poble, no cuidava gaire el seu aspecte... pero tot i aixi desde que vam començar l'escola amb 3 anys erem millors amigues. fa uns anys es va començar a aprimar i a planzar el cabell, pero continuava sent com sempre. fa poc, es va començar a juntar amb un altre grup de noies (algunes d'elles les conec) i ha començat a maquillar-se, s'ha fet la queratina, es compra roba més provocativa... al principi no la reconeixia... ara es més pasota i contesta molt a la gent... el seu caracter ha cambiat moltisim... fins i tot ha entrat al món de l'alcohol, tabac, drogues... no se que fer per ajudar-la, em preocupa molt aquest tema. que puc fer?? necessito ajuda. tot i que hagi canviat, en el fons la miro i segueixo veient a la mateixa nena, tot i que no em fa gaire gracia el que esta fent. tinc por de que em vegi com una "mami", osigui cuidant d'ella, perque ja li he dit varis cops que ho deixi.
InterPersonal

Hola sheerio,
A vegades les amistats passen moments de distanciament. On les dues parts necessiten explorar altres persones, aficions i maneres de ser. Sé que et sents impotent en veure que està assumint riscos per la seva salut, però no pots fer-hi res. Pots parlar amb ella i explicar-li el teu punt de vista, però no pots obligar-la a deixar de fer-ho. És la seva responsabilitat i ella decideix els seus actes i per tant, les conseqüències que comportin.
De totes maneres, si vols estar més tranquil·la, pots parlar amb la teva tutora o fins i tot amb els teus pares o els seus. però no pots anar més enllà.
Una abraçada bonica
Laia Sala
www.consultajove.cat