AMIGUES (M)
Hola,
M'agradaria que m'ajudessiu en un problema que tinc amb una amiga.
El fet és que nosaltres som un grup de 4 noies, totes ens portem molt bé. Som dos millors amigues i dos millors amigues (o se suposa), el que passa és que la meva millor amiga es porta molt bé amb una altre (que jo també em porto super bé amb ella) del grup, no sóc gairebé gelosa en aquest aspecte. El que passa és que la meva millor amiga es passa tot el sant dia amb l'altra, no ens parlariem si no fos perquè a l'hora de dinar només estem ella i jo, i doncs si que parlem. El que passa és que m'utilitza, perquè està tot el dia amb l'altra i, quan l'altra va amb la seva millor amiga i doncs si que ve, i clar a mi em fa una ràbia tremenda i no m'aguanto més... El que passa és que si li explico això, que és el que a mi em sembla, es pot liar bastant perquè ella és com la que maneja el grup saps, si ens enfadem el més segur que es possin de la seva part, i tampoc em vull quedar sola, encara que tinc altres amigues a la classe que també em cauen molt bé. La qüestió és, què faig? Li dic? Tinc que explotar en algun moment perquè no m'aguanto més.
Moltíssimes gràcies per adelantat.
InterPersonal

Hola anònima,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Les relacions d'amistat, com qualsevol relació, són canviants. Això vol dir que evolucionen i canvien a mesura que les persones que la formen també van canviant. A vegades no ens agrada el gir que tenen i d'altres vegades estem encantadíssims de com s'ha transformat una amistat.
També et diré que l'amistat ha de ser una font de benestar. Si no estàs a gust amb els teus amics, no et sents compresa o tens por que s'enfadin si tu no estàs contenta amb alguna cosa... potser t'hauries de plantejar obrir una mica més el ventall. És mol sa conèixer gent nova i també enriqueix moltíssim, perquè coneixes noves maneres de fer les coses i canvies perspectives. Sigues més oberta, relaciona't amb més gent i veuràs com tot es va posant al seu lloc.
Una abraçada
www.consultajove.cat